מסיירת מטכ"ל, דרך ההייטק - עד למשרד רה"מ: מי אתה נפתלי בנט?

הוא החל דרכו כקצין ביחידה המובחרת, עשה אקזיט ענק כמנכ"ל חברת סטארט-אפ מצליחה, והגיע ללשכת נתניהו לאחר ריאיון אצל איילת שקד - עד שהקים עמה מפלגה. "יש לו את הקילריות של פוליטיקאי"

זמן צפייה: 10:44

תשע שנים בלבד לאחר כניסתו לפוליטיקה, וכשהוא תחת אבטחה כבדה, צפוי נפתלי בנט להישבע בעוד מספר ימים לראשות הממשלה. כמו בנימין נתניהו ואהוד ברק לפניו, גם בנט עבר, או התחיל את דרכו, בסיירת מטכ"ל. חברו לסיעת ימינה מתן כהנא, ששירת יחד עימו, סיפר לחדשות 13: "הוא היה תמיד מפוקס, חושב איך להתקדם ולבצע את המשימה".

באשר למניע שהביא אותו לחיים הציבוריים, מקפיד יו"ר ימינה לספר סיפור מאוד רומנטי על תחושת שליחות. בריאיון ל"המקור" ב-2013 סיפר שממלחמת לבנון השנייה יצא "בתחושה שהמדינה הזאת במצב רע". זמן קצר לאחר המלחמה התמנה למנכ"ל בחברת סטארט-אפ - ולאחר שנים ספורות נכנס לפוליטיקה כמיליונר שעשה "אקזיט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים ייערך עוד שבוע: המשטרה והמארגנים יסכמו על המתווה

יומני אוחנה נחשפים: עם מי נפגש – וממי ניסה להתחמק? • בלעדי

בליכוד אישרו שלושה שריונים – לעריקים פוטנציאלים מגוש השינוי

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

ללשכתו של נתניהו הגיע בנט דרך איילת שקד, שעבדה בלשכת יו"ר האופוזיציה דאז. "הפגישה הראשונה שלנו הייתה ריאיון עבודה שעשיתי לו", סיפרה ל"המקור". "אחרי שהוא עבר אותי, הוא התראיין אצל נתניהו".

היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שליווה את הצמד בנט-שקד עוד בימי עמותת הימין "ישראל שלי", ובהמשך הוביל את הקמפיין המוצלח של ימינה בשנת 2013 שהסתיים בהישג שיא 12 מנדטים, אמר עליו כי "יש לו את הקילריות ואפילו האכזריות שנדרשת לפוליטיקאי".

לאחר שנה וחצי בתפקיד, ותקופה כמנכ"ל מועצת יש"ע, הגיע בנט למפלגת "הבית היהודי", סחף איתו מצביעים והביא כאמור הישג בדמות 12 מנדטים בבחירות 2013. דרכו בפוליטיקה הייתה עקלקלה, ונקודת השפל הייתה בבחירות 2019 שבהן מפלגת "הימין החדש" בראשותו לא עברה את אחוז החסימה. למרות זאת, ואולי דווקא בזכות העובדה שלא נכנס לממשלה אז, כעת עומד בנט להיות מי שיחליף את נתניהו בלשכתו.