מצעד הדגלים ייערך עוד שבוע: המשטרה והמארגנים יסכמו על המתווה

לאחר שנתניהו וגנץ הגיעו להסכמה, הקבינט אישר לערוך את האירוע ביום שלישי הבא. המפכ"ל שבתאי ביקש בדיון לדחות את המצעד כדי להחזיר שוטרים שעדיין מוצבים בערים המעורבות

זמן צפייה: 00:42

סערת המצעד: הקבינט אישר הערב (שלישי) לקיים את מצעד הדגלים בירושלים ביום שלישי הבא במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגנים, זאת ברקע הסערה שהתעוררה סביב קיום המצעד שתוכנן ליום חמישי הקרוב ומסלולו שכלל גם את הרובע המוסלמי.

בדיון בקבינט, שהתקיים לאחר שכזכור המשטרה אסרה על קיום האירוע, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הציע לשרים לשנות את מועד המצעד ולקיימו בעוד כשבוע או שבועיים. לבסוף, כאמור, החליטו בקבינט לדחות אותו בחמישה ימים.

הסיבה שבגינה הציע קובי שבתאי לדחות את המצעד היא משום שברצונו לאסוף את כל השוטרים שעדיין פזורים כיום בערים המעורבות, שם הוצבו לפני כמה שבועות בשל גל האלימות, ורק אז תוכל המשטרה לאבטח את המצעד באופן ראוי.

לכתבות נוספות בנושא >>

המשטרה לא אישרה את מסלול ותאריך מצעד הדגלים – המארגנים זעמו

גורמים במערכת אכיפת החוק: תישקל האפשרות לבטל את מצעד הדגלים

בשל המתיחות בירושלים: מצעד הדגלים לא יעבור בשער שכם

מצעד הדגלים, ירושלים, כותל
מצעד הדגלים בכותל | צילום: רויטרס

חרף האזהרות לקיום האירוע, גורמים בסביבת ראש הממשלה העבירו בימים האחרונים מסרים למפכ"ל ולבכירים במשטרה שבנימין נתניהו מתעקש לאפשר לקיים את החגיגות ביום חמישי הקרוב. ועוד לפני שהתקבלה החלטת הקבינט, חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן כבר הודיעו שבכוונתם לנצל את החסינות שיש להם - ולצעוד לבדם.

אתמול התקיימה שיחת ועידה בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון בני גנץ וכמה בכירים נוספים במערכת הביטחון. כל המשתתפים, למעט נתניהו, יצאו נגד קיום המצעד במתווה המלא שלו והזהירו מפני הליכה ברובע המוסלמי. נתניהו, מצידו, תהה למה אי אפשר לערוך את המצעד במלואו - מה שעורר את זעמו של גנץ, שהבהיר לו כי אין בסמכותו לקבל החלטה שכזו, אלא רק לקבינט.