נתניהו: "מקיים קשר חם עם ביידן ופוגש את מנהיגי שתי המפלגות"

רה"מ הדף את הטענות מצד לפיד, לפיהן נתניהו הזניח את טיפוח הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית, והבהיר: "38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק היחסים עם ארה"ב - על כל הספקטרום הפוליטי"

זמן צפייה: 04:09

בנאום שנשא היום (שלישי) ראש הממשלה בכנסת, התייחס בנימין נתניהו לטענות שהגיעו מצד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לפיהן נתניהו הזניח את טיפוח הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית - מה שעלול לפגוע ביחסים הדיפלומטיים בין המדינות, היות שהנציג הדמוקרטי ג'ו ביידן הוא זה שניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

"38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק היחסים שלנו עם ארה"ב, על כל הספקטרום הפוליטי שלה", הדגיש ראש הממשלה, "עם הנשיאים, עם הקונגרס והסנאט, עם דעת הקהל, לרבות מאות רבות של ראיונות בטלוויזיה, ברדיו, בכלי התקשורת מימין ומשמאל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת בגיל 65 אחרי שחלה בקורונה

אחרי נתק ממושך: נתניהו וגנץ צפויים לערוך פגישה פוליטית

בג"ץ דחה את עתירת החיילות לשרת בסיירות עד לפרסום מסקנות צה"ל

בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: רויטרס

אז, הגיב ישירות לטענות של לפיד ושאל: "הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר עם שתי המפלגות? זה אבסורד. אני מקיים קשר חם וארוך שנים עם ג'ו ביידן, שאותו פגשתי לראשונה כסנאטור צעיר כשכיהנתי כציר ישראל בוושינגטון ב-1982. מאז נפגשנו ושוחחנו הרבה מאוד פעמים".

"מה גם, בכל פעם שאני מגיע לגבעת הקפיטול, אני פוגש תמיד את מנהיגי שתי המפלגות, הן בקונגרס והן בסנאט. וכשהסנאטורים וחברי קונגרס באים לישראל, אני אוהב לפגוש כל אחד ואחת מהם – בזמן שלום, בזמן מלחמה, בכל עת. דמוקרטים ורפובליקנים – אין שום הבדל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג בפני הכנסת את ההסכם עם בחריין
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג בפני הכנסת את ההסכם עם בחריין | צילום: ערוץ הכנסת

בשלב זה, הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין רשימה של כל הביקורים אותם מנה בנאומו, ואמר: "אתה מוזמן למסור אותו ליו"ר האופוזיציה או לכל חבר כנסת שיחפוץ בכך. אני רואה חשיבות עצומה להסביר את מדיניות ישראל לשני צדי הבית".

בתגובה לדבריו, לפיד מסר כי "הניסיון של נתניהו לטעון שהוא שמר על יחסים טובים עם הדמוקרטים הוא מביך. הניתוק שלו ממה שקורה בשנים האחרונות בארה"ב כל כך גדול שהוא לא יודע מה אומרים הדמוקרטים והממשל החדש על מי שהקים את 'רמת טראמפ' באמצע מערכת בחירות סוערת בארה"ב. נתניהו לקח הימור לא מחושב וסיכן את מערכת היחסים המיוחדת של ישראל וארה"ב".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת