צוות השרים למאבק בפשיעה בחברה הערבית כונס: "הגיע לקו האדום"

ראש הממשלה כינס את צוות השרים שהוקם כדי לטפל בגל האלימות הגואה בחברה הערבית. "הבעיה הודחקה והודחקה במשך שנים", אמר בנט שפנה לחברה הערבית: "מצפה לשיתוף פעולה מלא"

זמן צפייה: 02:15

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון) את צוות השרים בראשותו למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. "מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום", אמר בנט בפתח הדיון ועקץ את הממשלות הקודמות: "הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה".

בנט התייחס לאירוע תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע ואמר כי "אני מצפה שהציבור הערבי - נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל ביונטק: עד השנה הבאה יהיה צורך בעדכון של החיסון

השרים החליטו: צה"ל ושב"כ יסייעו בטיפול באמל"ח בחברה הערבית

אחותה של ליטל מלניק שנרצחה בקריות: "לאחרונה נהיה לה קשה"

ראש הממשלה המשיך ואמר כי "המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".

יואב סגלוביץ'
פרויקטור ממשלתי לטיפול באלימות בחברה הערבית. סגן השר יואב סגלוביץ' | צילום: חדשות 13

בנוסף, הוא ביקש לשלוח מסר לחברה הערבית: "אני מצפה ממנה לשיתוף פעולה מלא במלחמה נגד הפשע והאלימות בחברה. במהלך שנים התפתחה פה מדינה בתוך מדינה, אני חושב שכולנו עכשיו כבר ערים לזה. הטיפול בהיקפים הגדולים האלה לא יקח יום ולא יומיים, אבל אנחנו על זה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול".

בדיון משתתפים בין היתר שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שר הרווחה מאיר כהן ועוד. בנט ציין כי סגן השר לביטחון פנים, ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד), ישמש כפרויקטור ממשלתי לטיפול בגל האלימות בחברה הערבית.