מנכ"ל ביונטק: עד השנה הבאה יהיה צורך בעדכון של החיסון

אואור שאהין, שהשתתף בפיתוח חיסון פייזר נגד קורונה, אמר כי ככל שהזמן עובר מופיעים וריאנטים שיכולים לחמוק ממערכת ההגנה החיסונית של הגוף. "בשנה הבאה זו כבר תהיה סיטואציה אחרת"

חיסון נגד קורונה של פייזר וביונטק
חיסון נגד קורונה של פייזר וביונטק | צילום: רויטרס

מנכ"ל ביונטק, אואור שאהין, אמר היום (ראשון) בריאיון ל"פייננשל טיימס" כי עד אמצע השנה הבאה יהיה ככל הנראה צורך בפורמולה חדשה של חיסון, כדי להגן מפני הווריאנטים החדשים של הנגיף.

שאהין, שפיתח את אחד החיסונים העיקריים נגד הקורונה, אמר כי ככל שהזמן עובר מופיעים וריאנטים שיכולים לחמוק ממערכת ההגנה החיסונית של הגוף. "השנה לחלוטין אין צורך בחיסון חדש", אמר שאהין, "אך בשנה הבאה זו כבר תהיה סיטואציה אחרת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים החליטו: צה"ל ושב"כ יסייעו בטיפול באמל"ח בחברה הערבית

אחותה של ליטל מלניק שנרצחה בקריות: "לאחרונה נהיה לה קשה"

רופא בכיר בבי"ח במרכז נעצר בחשד שאנס מטופלות – בהן קטינה

בריאיון אמר שאהין כי הווריאנטים הנוכחיים, ובמיוחד זן הדלתא, הם אכן מדבקים יותר, אבל לא מספיק שונים כדי להפחית מיעילות החיסונים הקיימים. שאהין הוסיף כי מנות ה"בוסטר" יכולות להתמודד עם הווריאנטים העיקריים, אך בסופו של דבר הנגיף יפתח וריאנטים שיוכלו להתגבר על התגובה החיסונית, ותידרש גירסה מעודכנת שתוכל להתמודד עימם.

השותפות בין ביונטק הגרמנית לבין חברת התרופות האמריקנית פייזר הביאה לשוק את החיסון הראשון נגד קורונה, שהיה גם החיסון הראשון המבוסס על טכנולוגיית ה-RNA שזוכה לאישור רגולטורי, והיווה את התרופה הנמכרת ביותר בעולם השנה.