מחשש לעוד הפסד: הקואליציה משכה הצבעה על חוק שרע"ם לא תמכה בו

הקואליציה ביקשה מח"כ טיבי להיעדר מההצבעה על חוק שיאריך את קיומה של ועדה לענייני פטור גיוס מבנות שהתברר כי אינן דתיות. לבסוף, הוחלט שלא לקיים את ההצבעה הלילה - ולדחות אותה למועד אחר

נפתלי בנט וגדעון בדיון במליאה על חוק האזרחות
נפתלי בנט בדיון במליאה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

לקראת לילה נוסף של חקיקה: הקואליציה משכה הערב (שלישי) הצבעה על חוק שרע"ם לא תמכה בו, זאת מחשש להפסד נוסף - יום לאחר שחוק האזרחות נפל. מדובר בחוק המבקש להאריך בהוראת שעה את קיומה של ועדה שתשלול פטורים מגיוס בנות, שהתברר בדיעבד שאינן דתיות.

בניסיון להשיג רוב, כמה מחברי הקואליציה פנו מוקדם יותר הערב לחבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, וביקשו ממנו שיעדר מההצבעה - מה שיכול היה לאפשר את העברת החוק. אלא שבסופו של דבר, כאמור, הוחלט למשוך את ההצבעה ולא לקיימה הלילה. בעקבות ההצבעות, דיון קבינט הקורונה הופסק ללא החלטות - ישיבה נוספת תיקבע בהקדם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר בקואליציה: משלמים מחיר על חוסר הניסיון של ראש הממשלה

משרד הבריאות ימליץ: בידוד למחוסנים שבאו במגע הדוק עם חולה

הפרקליטות קבעה: ח"כ ביטן יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים

כנסת ישראל
כנסת ישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, בעקבות ההצבעות הצפויות להתקיים הלילה במליאה, חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי הוקפץ למליאה בזמן שישב שבעה על אחותו שנפטרה ובעודו לובש בגדים קרועים, זאת משום שחבר הכנסת שעימו היה מקוזז, יואב בן צור, בכל זאת הגיע למליאה - כך לטענת הקואליציה. בניגוד לכך, האופוזיציה טוענת כי יצחק-הלוי הגיע למליאה למרות שהיה מקוזז עם ח"כ בן-צור.

מאיר יצחק-הלוי בכנסת
מאיר יצחק-הלוי בכנסת

בעקבות האירוע הדרמטי בכנסת, הליכוד מסרו בתגובה: "לאחר שהאופוזיציה בצעד אנושי נענתה לבקשת תקווה חדשה ונתנה קיזוז לחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי שיושב שבעה, הגיע עכשיו חבר הכנסת הלוי להצבעה, תוך הפרת הקיזוז". גם חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד, הגיב לאירוע: "זהו שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה: "ח"כ יואב בנצור קוזז מול ח"כ יצחק הלוי עד סוף השבעה על אחותו שנפטרה היום. הדבר סוכם בין היתר בהלווית אחותו של יצחק הלוי, בין בנצור לשר סער. משום מה בנצור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש 'לנייד' הקיזוז לגילה גמליאל. קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".