משרד הבריאות ממליץ: בידוד למחוסנים שבאו במגע הדוק עם חולה

קבינט הקורונה התכנס כדי לדון בעלייה בתחלואה. במערכת הבריאות דורשים בדיקה נוספת לשבים מחו"ל ובדיקות מהירות בכניסה למחנות קיץ וקייטנות מעל 100 משתתפים ולמוסדות גריאטריים

זמן צפייה: 04:56

משרד הבריאות המליץ הערב (שלישי) לקבינט הקורונה לנקוט בשורה של צעדים בניסיון להילחם בהתפרצות המגפה, בין היתר לחייב בבידוד גם מחוסנים, אלה שבאו במגע הדוק עם מאומת, למשל הורים לילדים חולים - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. הדיון בקבינט הסתיים ללא החלטות וישיבה נוספת שלו תיקבע בהקדם.

עוד דורש משרד הבריאות בדיקה נוספת ביום הרביעי לנוחתים מחו"ל, וכן הגדלת מספר המדינות האדומות ל-20. כמו כן, ביקש משרד הבריאות לחייב בבידוד מי ששב מחו"ל, עד לקבלת תוצאות הבדיקה בנתב"ג. בנוסף, ביקשו במערכת הבריאות להנהיג בדיקות מהירות בכניסה למחנות קיץ וקייטנות מעל 100 משתתפים ולמוסדות גריאטריים.

נוסף על כך, במשרד הבריאות מציבים רף תחלואה של 1,000 מאומתים יומיים ומקדם הדבקה של 1.2 כדי להחזיר חלק מהתו הירוק, את התו הסגול וכן מגבלת התקהלות בחללים סגורים. ‏בין היתר, משרד הבריאות הציג לקבינט נתונים לפיהם בחודשים מארס עד יוני התגלו כ-20 אלף מאומתים, מתוכם כ-8,500 הם בני 17-0.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על ההפסד במליאה: מי שהצביע נגד החוק – פגע בביטחון המדינה

לאחר לילה מתוח בכנסת: חוק האזרחות נפל בהצבעה במליאה

שיא שלילי מאז מרץ: 507 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בינתיים, המגפה מוסיפה להתפשט - ונראה כי היא חוזרת גם לבתי האבות. לחדשות 13 נודע הערב כי שישה דיירים בבית אבות בדרום תל אביב התגלו כנשאים של הנגיף. ארבעה מהם הועברו למחלקת הקורונה בבית החולים הרצוג, והשניים האחרים הוכנסו לבידוד. מקור ההדבקה הוא שני דיירים שהיו מאושפזים בביה"ח וולפסון, שנדבקו - והדביקו את השאר.

ברקע ההדבקה באותו בית אבות בתל אביב, במשרד הבריאות נערכים לגל הידבקויות בדיורים המוגנים, כפי שנרשם בשיא המגפה בשנה שעברה. יש לציין כי רוב דיירי בתי האבות וגם אנשי הצוות מחוסנים, כך שבמערכת הבריאות גם מתכננים לנתח את יעילות החיסון ולבדוק עד כמה הוא יעזור במקרי הדבקה המוניים.

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

עוד פורסם הערב בחדשות 13 כי ישראל פנתה לענקית התרופות "פייזר", ושאלה אם ניתן לקצר את הפער בין מתן מנת החיסון הראשונה לשנייה בשלושה ימים - זאת בניסיון להציל עוד כמה מנות חיסון, שתוקפן עתיד לפוג בסוף החודש הנוכחי. בשלב זה, עדיין לא התקבלה תשובה.

רעיון אחר להצלת החיסונים, אותו העלו קופות החולים בפני משרד הבריאות, הוא שצעירים שיבואו להתחסן בשבועות הקורבים יקבלו מנת חיסון אחת - ואילו את המנה השנייה רק בעוד כחודשיים. ככל הנראה, הרעיון לא יצא אל הפועל, משום שבמערכת הבריאות הביעו הסתייגות. בשל המחסור בחיסונים, החל מיום ראשון הקרוב לא ניתן יהיה להזמין תורים חדשים בקופות.

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

במשרד הבריאות עדכנו הערב כי 367 נשאים חדשים של הקורונה התגלו מחצות בישראל, כך שכעת - מניין המאומתים הפעילים בארץ עלה ל-3,102 בני אדם. 38 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 17 שמצבם קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,429.