בכיר בקואליציה: משלמים מחיר על חוסר הניסיון של ראש הממשלה

גורם בקואליציה תקף את בנט בעקבות המפלה בהצבעה על חוק האזרחות: "מתפקד כחניך תורן ולא כמפקד, הביך לחינם את מרצ ורע"ם" • סקר חדשות 13: 49% סבורים שממשלת בנט לא מסוגלת להנהיג את המדינה

זמן צפייה: 04:51

בכיר בקואליציה תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות המפלה בהצבעה על חוק האזרחות ואמר כי "אנחנו משלמים מחיר על חוסר הניסיון של ראש הממשלה, הוא מתפקד כחניך תורן ולא כמפקד. הוא הביך לחינם את מרצ ורע"ם ולא סיפק את הסחורה, עדיף היה להפסיד ללא ההסדר הלילי".

בד בבד, גורם במרצ אמר כי "אולי טעינו כשהצבענו בעד החוק, ולא ידענו שההצבעה תסתיים בהפסד". כמה חברי כנסת במפלגה התווכחו ביניהם אתמול מי יהיה זה שיבשר לזהבה גלאון על ההחלטה להצביע בעד החוק, בניגוד לאידיאולוגיה של המפלגה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר: מחוסנים לקורונה לא רק נדבקים פחות, אלא גם מדביקים פחות

שיקלי נגד בנט: "מבורבר בניווט, עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש"

בנט על ההפסד במליאה: מי שהצביע נגד החוק – פגע בביטחון המדינה

יו''ר מרצ ניצן הורוביץ בוועידה הלאומית של חדשות 13
יו''ר מרצ ניצן הורוביץ בוועידה הלאומית של חדשות 13

בתוך כך, גורם בקואליציה מסר הערב לחדשות 13 בעקבות הצבעתו של ח"כ עמיחי שיקלי נגד חוק האזרחות, כי "בסופו של דבר, שיקלי יוכרז כ'פורש', והוא לא יוכל להתמודד ברשימת הליכוד. זה עניין של עיתוי". עם זאת, בקואליציה עדיין בונים על שיתוף פעולה מצד שיקלי בהצבעות נוספות על שינוי חוקי יסוד, ורק לאחר מכן תתקבל ההחלטה אם להכריז עליו "פורש".

סקר חדשות 13: כמחצית מהציבור סבורים כי ממשלת לפיד-בנט לא מסוגלת להנהיג את המדינה

ברקע ההפסד של הקואליציה בהצבעה על חוק האזרחות, 49% מהאוכלוסייה סבורים כי ממשלת לפיד-בנט לא מסוגלת להנהיג את המדינה - כך עולה מסקר חדשות 13 שפורסם הערב. 39% מהמשיבים סבורים שהקואליציה הנוכחית יכולה לנהל את המדינה ו-12% השיבו כי אינם יודעים.

עולה עולה מהסקר כי 48% מהציבור בישראל חושבים כי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פעל באופן שגוי כשהפיל את הצעת החוק, בעוד ש-33% חושבים שהמהלך שלו היה מוצדק ו-19% השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

10% מהנשאלים מרוצים מאוד מתפקודו של בנט כראש הממשלה, בעוד ש-41% הביעו שביעות רצון די סבירה מעבודתו של בנט עד כה. עם זאת, 24% מהנשאלים השיבו כי אינם מרוצים מבנט בתפקידו כראש הממשלה, ואילו 25% מהציבור השיבו כי אינם מרוצים כלל.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

כנשאלו המשיבים לגבי מי לדעתם טיפל טוב יותר במגפת הקורונה, 44% טענו כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו טיפל בצורה טובה יותר מראש הממשלה הנוכחי בנט, שקיבל 24% מקולות העונים. 32% מהציבור השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

הסקר כלל 702 נשאלים: 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. טעות הדגימה היא 3.8%. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה.