נוק אאוט לרה"מ בי-ם, קרב צמוד בת"א: תוצאות הפריימריז בליכוד

סער רצה לרשום הישג משמעותי, אך גבר על יריבו רק ב-7 קלפיות, בהן אלה שהוצבו בצפון ת"א וביישובים דרוזיים בצפון. ניצחונות מוחצים לנתניהו בשדרות, אשקלון וב"ש. ומה היו התוצאות בעיר שלכם?

זמן צפייה: 02:07

הקרב על הליכוד: ניצחונו של ראש הממשלה נתניהו על יריבו גדעון סער בפריימריז לראשות הליכוד היה יחסית צפוי, אך ניתוח התוצאות על פי קלפיות מעלה כי מדובר בניצחון סוחף וחד משמעי. סער קיווה לכל הפחות לרשום הישג בפריימריז, אך הצליח לנצח בשבע קלפיות בלבד, מתוך 106 הקלפיות שהוצבו ברחבי הארץ.

בירושלים, ניצח נתניהו בפער גדול וקיבל 2,401 קולות, זאת לעומת סער שקיבל רק 611 פתקי הצבעה - כ-20% בלבד. בתל אביב לעומת זאת, נרשם קרב צמוד למדי, שהסתיים בניצחון סמלי של נתניהו - 1,428 לעומת 1,395 שקיבל סער. בקלפי בצפון העיר, ניצח דווקא סער. גם בחיפה ראש הממשלה הביס את יריבו עם 1,203 קולות לעומת 650.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התחזית: הסערה נמשכת; רוח עזה, גשם מלווה בברקים וחשש מהצפות

סער לנתניהו בנאום ההפסד: "עומדים מאחוריך בבחירות הכלליות"

תוצאות האמת בפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח עם 72.5% מהקולות

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז | צילום: חדשות 13

ביישובי הדרום ניצח ראש הממשלה באופן גורף וזכה לרוב קולות הבוחרים בכל הערים באזור. בשדרות, למשל הצביעו עבור נתניהו 284 מתפקדים - כמעט 90% מהמצביעים בעיר. בנתיבות סער זכה רק ל-90 קולות - 7% בלבד. באשקלון גרף נתניהו 945 קולות, לעומת 269 שהשיג יריבו, ובבאר שבע השיג נתניהו 75% מהקולות - 808. ראש הממשלה רשם ניצחון מוחץ גם במועצה האזורית שדות נגב, ואילו באופקים המרוץ היה מעט צמוד יותר, אך גם שם קיבל נתניהו 313 קולות, לעומת 181 של סער.

סער ניצח בשבע קלפיות בלבד, והן: צפון תל אביב, שוהם, עמק חפר, זרזיר, ג'וליס, דלית אל-כרמל ויפיע. בשוהם, קיבל נתניהו 145 קולות, ואילו סער זכה לרוב של 188 פתקים. במועצה האזורית עמק חפר 91 לנתניהו - 108 לסער, בדלית אל-כרמל 39 לנתניהו - 62 לסער ובצפון תל אביב 1,179 לנתניהו - 1,248 לסער.

Hgfhgfhgfh
גדעון סער מצביע בפריימריז | צילום: עמוד הטוויטר של גדעון סער

כשעה לאחר סגירת הקלפיות נתניהו הכריז על ניצחונו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחון ענק! תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה. בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

סער בירך את נתניהו ואמר: "אני רוצה לומר באופן הברור ביותר - חבריי ואני עומדים מאחוריך בבחירות הכלליות. אני שלם על ההחלטה שלי להתמודד, זו הייתה ההחלטה הנכונה והמתחייבת ומי שלא מוכן לקחת סיכון למען הדרך שבה הוא מאמין לעולם לא יוכל לנצח. חבריי ואני נמשיך לעמוד על האופי הדמוקרטי של תנועת הליכוד. כבר עכשיו ברור לי שהשגנו הישג משמעותי בתנאים קשים מול כוחות עצומים. הליכוד הוא ביתנו ובואו נמשיך לפעול למען מדינת ישראל וכעת נשנס מותניים להצלחת הליכוד בבחירות הקרובות".