רה"מ המריא לביקור באוגנדה - ראש המוסד הצטרף אליו באופן חריג

נתניהו טס לאנטבה וייפגש עם הנשיא המדינה המזרח אפריקנית, יוורי מוסווני וראש הממשלה, רוהאקנה רוגונדה. לטיסה הצטרף גם יוסי כהן. "קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, הכלכלי והביטחוני"

זמן צפייה: 03:03

בחירות 2020ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לאנטבה שבאוגנדה, שם ייפגש עם הנשיא המדינה המזרח אפריקנית, יוורי מוסווני וראש הממשלה, רוהאקנה רוגונדה. ראש המוסד יוסי כהן הצטרף באופן חריג לטיסה.

לפני העלייה למטוס אמר נתניהו כי "ישראל חוזרת לאפריקה בגדול, אפריקה כבר חזרה לישראל. אלה קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, הכלכלי והביטחוני. אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עומאן הציעה לתווך בין ישראל לאיראן ב-2013 – נתניהו סירב

קושנר: "אם הפלס' לא יעמדו בתנאים – לא צריך להכיר בהם כמדינה"

ח"כ טרופר תרם כליה לאדם זר: "מקווה לשוב לעניינים בהקדם"

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעוןלע''מ

בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים דנו בפרטי תוכנית השלום שהציג נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ובהתפתחויות הביטחוניות והמדיניות באזור. זאת, לאחר שחרורה מהכלא של נעמה יששכר. במהלך הפגישה הודה נתניהו לפוטין ואמר: "הביקור הזה מסמל הידוק גדול יותר של היחסים בינינו".

נתניהו המריא למוסקבה בתום ביקורו בוושינגטון, לשם הגיע לכבוד הצגת תוכנית השלום של טראמפ. הקרמלין הגיב לתוכנית, ומסר כי רוסיה תעשה כל מה שהיא יכולה כדי להשיג שלום במזרח התיכון. "אנחנו לומדים את התוכנית וממשיכים לנתח את הסיטואציה. אם יהיה צורך, רוסיה מוכנה להמשיך במאמצים ואנו מצפים לקבל מידע ממקור ראשון", לשון התגובה.

פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה
פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה | צילום: קובי גדעון /לע''מ

בהתייחס לתוכנית השלום, אמר נתניהו לפוטין: "אתה המנהיג הראשון שאיתו אני מדבר לאחר חזרתי מוושינגטון. נותרה הזדמנות חדשה, וארצה לשמוע תובנות ממך לגבי איך משלבים כוחות למען ביטחון ושלום".