רה"מ נפגש עם פוטין לאחר שחרור נעמה: "היחסים איתנים מאי פעם"

נתניהו הגיע לרוסיה, נפגש עם הנשיא הרוסי ודן עמו בתוכנית המאה של טראמפ. רה"מ צפוי לשוב ארצה עוד היום - יחד עם הצעירה הישראלית ששוחררה מהכלא הרוסי, ואמה יפה. "מודה על ההחלטה המהירה"

זמן צפייה: 19:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (חמישי) במוסקבה בירת רוסיה, והוא נפגש כעת עם הנשיא ולדימיר פוטין. השניים ידונו בפרטי תוכנית השלום שהציג שלשום נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ובהתפתחויות הביטחוניות והמדיניות באזור. זאת, לאחר שחרורה מהכלא של נעמה יששכר, שצפויה לשוב ארצה במטוסו של נתניהו. במהלך הפגישה הודה נתניהו לפוטין ואמר: "הביקור הזה מסמל הידוק גדול יותר של היחסים בינינו".

עוד אמר ראש הממשלה לנשיא פוטין: "אני מודה לך על החלטתך המהירה לחנון את נעמה", ופוטין ביקש להעביר את איחוליו לצעירה שהייתה כלואה במשך עשרה חודשים בכלא במוסקבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נעמה יששכר נפגשה עם אמה ושוחחה עם אחותה: "מחכה לראותך" • צפו

4.5 שנות מאסר לכדורגלן יצחק אספה שדרס למוות את ארי נשר

ערעור המשטרה התקבל: הוארך מעצר הרב החשוד בניהול כת בירושלים

פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה
פוטין ונתניהו נפגשים במוסקבה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, גורם בפמליית נתניהו סיפר כי בפגישה עם פוטין הייתה שיחה מעמיקה ויסודית על פרטי תוכנית המאה ועל השפעותיה באזור. כמו כן שוחחו המנהיגים על ההתפתחויות בסוריה ועל התיאומים הנדרשים בין ישראל לרוסיה.

ליעד גולד, אחותה של נעמה, אמרה בריאיון לחדשות 13: "אחותי חוזרת הביתה. עוד כמה שעות היא תהיה פה וזה מדהים, אני כל כך מתרגשת בשביל אמא שלי".

כמו כן, אמר נתניהו: "אני רוצה לברך אותך על הדברים ההיסטוריים שאמרת בביקור החשוב שלך בארץ. כולנו נזכור את הנאום המרגש שלך בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה של גיבורי לנינגרד. דיברת על המשפחה שלך, על הסבל האישי שלכם וגם על הקורבן העצום של העם הרוסי במלחמה נגד הנאצים. אחר כך נשאת עוד נאום מרגש רב משמעות ביד ושם בטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. אלה דברים שייזכרו".

נתניהו המריא למוסקבה בתום ביקורו בוושינגטון, אליה הגיע לכבוד הצגת תוכנית השלום של טראמפ. הקרמלין הגיב לתוכנית, ומסר כי רוסיה תעשה כל מה שהיא יכולה כדי להשיג שלום במזרח התיכון. "אנחנו לומדים את התוכנית וממשיכים לנתח את הסיטואציה. רוסיה היא שחקן אחראי במזרח התיכון. אם יהיה צורך, רוסיה מוכנה להמשיך במאמצים ואנו מצפים לקבל מידע ממקור ראשון", לשון התגובה.

בהתייחס לתוכנית השלום, אמר נתניהו לפוטין: "אתה המנהיג הראשון שאיתו אני מדבר איתו לאחר חזרתי מוושינגטון. נותרה הזדמנות חדשה, וארצה לשמוע תובנות ממך לגבי איך משלבים כוחות למען ביטחון ושלום".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-3001200947' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='בנימין ושרה נתניהו נוחתים במוסקבה' kid='1_ge87crmo' duration='114'']

כתבות נוספות בנושא >>

הקרמלין על תוכנית המאה: "נעשה הכול כדי להשיג שלום במזה"ת"

בדרך הביתה: פוטין אישר את בקשת החנינה של נעמה יששכר

כתב האישום נגד נתניהו הוגש לביהמ"ש המחוזי בירושלים

Russian President Putin Israeli And Prime Minister Netanyahu Inaugurate A Memorial In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

אתמול חתם פוטין על בקשת החנינה של יששכר ובכך אישר באופן סופי כי היא תשוחרר, אחרי שריצתה קרוב ל-10 חודשים מהעונש שנגזר עליה - שבע שנות מאסר וחצי. אמה של נעמה, יפה יששכר, אמרה כי "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה".

נתניהו אמר לאחר הודעת החנינה: "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור". היום בערב צפויה לשוב הצעירה, יחד עם אמה, במטוס ראש הממשלה בשובו ממוסקבה לישראל.

נעמה יששכר וולדימיר פוטין
נעמה יששכר וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס, טוויטר

נשיא המדינה ריבלין בירך על החלטת הנשיא פוטין לחון את יששכר: "שמח כל כך לקבל את הבשורה על החלטתו של נשיא רוסיה לחון את נעמה. אני מודה לו על החמלה והתבונה שהפגין בהחלטה זו. יישר כח לראש הממשלה על כל פועלו החשוב למען שחרורה של נעמה וברכות למשפחת יששכר כולה".

שר החוץ ישראל כץ בירך על אישור החנינה. "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה", אמר. "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות. בפגישותיי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור".