נתניהו לוחץ להעלות את בני הפלאשמורה – עוד לפני הבחירות

רה"מ מפעיל לחץ להביא את בני הקהילה מאתיופיה בשבועיים הקרובים. בין היתר, נשקל הרעיון שיעלו ארצה, יצטלמו – ויושמו בהסגר. משרד הבריאות הסכים להגמיש את נהלי החיסונים כדי להימנע מכך

זמן צפייה: 01:19

בחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל לחץ כדי להעלות ארצה את בני הפלאשמורה מאתיופיה – עוד לפני הבחירות. לשם כך, התקיים ביום שישי דיון בסוגיה, בשבת נערכה שיחת ועידה – והיום (ראשון) נערך דיון נוסף.

בני הפלאשמורה יצטרכו לקבל חיסונים בשני סבבים ולעבור בדיקות, ובשל לוח הזמנים הצפוף נשקל בסוף השבוע הרעיון כי בני הקהילה יגיעו לארץ, יצטלמו – ויושמו בהסגר, שם יתחסנו. במהלך הדיון היום התעשתו במשרד ראש הממשלה ונסוגו מאפשרות ההסגר.

לעוד כתבות בנושא:

ימינה, ש"ס ויהדות התורה במכתב משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי – או אחדות בלי נתניהו"

נתניהו: ביקשתי מניר ברקת להיות שר האוצר בממשלת הליכוד הבאה

בני הפלאשמורה ובנימין נתניהו
בני הפלאשמורה ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במשרד הבריאות החליטו היום להקל על ההגבלות במטרה להימנע מהסגר, ולאפשר סבב חיסונים אחד בלבד שייערך באתיופיה – שלאחריו יוחלט מי חולה ומי יכול לעלות ארצה. בפרשה מעורבים נוסף למשרד הבריאות גם משרד הפנים, רשות ההגירה והסוכנות היהודית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה הנחה להעלות את בני הפלאשמורה, ומשרד הבריאות גיבש המלצות איך לעשות את זה". ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ נערך גם הוא לבחירות הקרבות - ויחל השבוע ברצף ריאיונות לתקשורת הרוסית. זאת, במסגרת עימות עם ליברמן על קולות.

בני גנץ יו''ר כחול לבן
בני גנץ יו''ר כחול לבן | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, ראשי ימינה, ש"ס ויהדות התורה - נפתלי בנט, אריה דרעי ויעקב ליצמן - שיגרו מכתב לראש הממשלה, ובו הבהירו: "נתמוך רק בנתניהו". "בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות גוש הימין - ידיעות שאינן נכוונת כלל", נכתב במכתב.

"לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד אשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו", הדגישו ראשי המפלגות. "נדגיש כי לא ננהל כל משא ומתן נפרד להקמת ממשלה אחרת".

נתניהו הגיב למכתב ואמר כי "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת".