ימינה, ש"ס ויהדות התורה במכתב משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

ראשי מפלגות גוש הימין שיגרו מכתב לרה"מ והביעו את תמיכתם בו. "ברקע הפרסומים, מבקשים להבהיר: לא נצטרף לשום ממשלה מלבד זו שתרכיב הליכוד בראשותך". נתניהו: "המסמר האחרון בבלוף של גנץ"

זמן צפייה: 01:41

ראשי ימינה, ש"ס ויהדות התורה - נפתלי בנט, אריה דרעי ויעקב ליצמן - שיגרו היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה, ובו הבהירו: "נתמוך רק בנתניהו". "בימים האחרונים אנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת, לפיהם לאחר הבחירות תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות גוש הימין - ידיעות שאינן נכוונת כלל", נכתב במכתב.

"לאור זאת, אנו מבקשים להבהיר כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד אשר בראשה יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו", הדגישו ראשי המפלגות. "נדגיש כי לא ננהל כל משא ומתן נפרד להקמת ממשלה אחרת".

נתניהו הגיב למכתב ואמר כי "התחייבות גוש הימין היום היא המסמר האחרון בבלוף של גנץ. ברור יותר מתמיד שלגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה או ההימנעות בכנסת של אחמד טיבי והרשימה המשותפת".

עוד בחדשות 13:

גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי – או אחדות בלי נתניהו"

בנט: "אשב רק עם נתניהו – לא אכנס לממשלה אנטי דתית של גנץ"

עודה: "בלי אחדות – אי אפשר להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת"

דרעי נתניהו ליצמן
דרעי נתניהו ליצמן | צילום: חדשות עשר

כחול לבן כתבה בתגובה כי "הבלוק מוביל לבחירות נוספות. אין לנתניהו ממשלה, כמו שלא הייתה לו בשתי מערכות הבחירות האחרונות אליהן דרדר את ישראל בעלות של שמונה מיליארד שקלים רק בשביל בריחה מהדין".

אתמול התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ בריאיון לחדשות 13 לבחירות הקרבות - ולממשלה שתקום לאחריהן. "נקים ממשלה עם רוב יהודי, או שנקים ממשלת אחדות בלי נתניהו", הצהיר גנץ.

עוד אמר יו"ר כחול לבן: "אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואני מאמין שלא נזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת. תראו בתוצאות האמת שנהיה הכי גדולים בפער משמעותי, ומפלגות יצטרפו אלינו".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו יום התייחס יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לקמפיין הליכוד, שטוען שלגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת, ואמר כי "אני לא יודע אם גנץ והליכוד יצליחו להרכיב ממשלת אחדות לאומית. במידה ולא - אין ספק שאי אפשר לרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת". את הדברים אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע.

כמו כן, הוא התייחס לאפשרות שימליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ ויתמכו במפלגתו ואמר כי "אנחנו רוצים למנוע מנתניהו להמשיך לכהן בפקידו. אבל, זה מחייב גם את כחול לבן להגיד מה הוא המצע האמיתי שלהם, אני עדיין לא יודע מה המצע שלהם. אם זה בכיוון של שלום, דמוקרטיה, וקירוב בין ערבים ויהודים - אז נחשוב בכובד ראש. אם זה לתמוך בסיפוח חד צדדי - אנחנו לא נמליץ ולא נתמוך. אנחנו צריכים לשמוע מהם יום אחרי הבחירות".