גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי - או אחדות בלי נתניהו"

יו"ר כחול לבן התחייב בריאיון מיוחד לחדשות 13 כי לא יישב בממשלה עם הרשימה המשותפת. "מאמין שלא נזדקק לתמיכתם". על המצב בדרום: "נתניהו בזבז את ההרתעה שהושגה בצוק איתן"

זמן צפייה: 12:00

בחירות 2020: 16 ימים לפני הבחירות העניק יו"ר כחול לבן בני גנץ ריאיון מיוחד לחדשות 13, ודיבר על הממשלה שמתכנן להרכיב, על המתיחות בדרום ועל המשבר במשבר הבריאות. גנץ התחייב כי לא יישב בממשלה עם הרשימה המשותפת. "נקים ממשלה עם רוב יהודי, או שנקים ממשלת אחדות בלי נתניהו. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואני מאמין שלא נזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת", אמר. "תראו בתוצאות האמת שנהיה הכי גדולים בפער משמעותי, ומפלגות יצטרפו אלינו".

"גם לנו יש עשרות אלפי מצביעים מהמגזר הערבי, ואנחנו רוצים לשרת אותם כמו את כל אזרחי ישראל", הוסיף. "אבל הרשימה המשותפת צריכה לקחת אחריות על ההתבטאויות שלה".

גנץ התייחס גם למתיחות המתמשכת בדרום ואמר: "בעזה צריכות להיות שלוש רגליים שעל בסיסן נישען, הרגל הצבאית-הביטחונית שיש בה עוגן הגנתי והתקפי. לצערי נתניהו בזבז את הישגי 'צוק איתן'. הושגה הרתעה ונתניהו בזבז אותה".

עוד בחדשות 13:

עודה: "בלי אחדות – אי אפשר להקים ממשלה ללא הרשימה המשותפת"

עודה: "לא נתמוך בממשלה עם ליברמן; גנץ צריך להתנגד לסיפוח"

חשש בימינה: למרות הבטחותיו – נתניהו מנסה להחליש את המפלגה

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן דיבר גם על קמפיין "תיק 5000" שעוסק במשבר במשרד הבריאות. מפלגתו של גנץ הציעה השבוע תוכנית שתעלה 12 מיליארד שקלים וחצי. על את התקציב אמר גנץ שיגייס "על ידי סדר עדיפויות, על ידי העדפת כספים קואליציוניים ונעשה סדרי עדיפויות, יש כספים קטנים – מיליון פה ושם שהולכים למקומות הלא נכונים".

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לקמפיין הליכוד, שטוען שלגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת, ואמר כי "אני לא יודע אם גנץ והליכוד יצליחו להרכיב ממשלת אחדות לאומית. במידה ולא - אין ספק שאי אפשר לרכיב ממשלה בלי הרשימה המשותפת". את הדברים אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע.

כמו כן, הוא התייחס לאפשרות שימליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ ויתמכו במפלגתו ואמר כי "אנחנו רוצים למנוע מנתניהו להמשיך לכהן בפקידו. אבל, זה מחייב גם את כחול לבן להגיד מה הוא המצע האמיתי שלהם, אני עדיין לא יודע מה המצע שלהם. אם זה בכיוון של שלום, דמוקרטיה, וקירוב בין ערבים ויהודים - אז נחשוב בכובד ראש. אם זה לתמוך בסיפוח חד צדדי - אנחנו לא נמליץ ולא נתמוך. אנחנו צריכים לשמוע מהם יום אחרי הבחירות".

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה באירוע שבתרבות בבאר שבע
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה באירוע שבתרבות בבאר שבע | צילום: עיריית באר שבע

גנץ מייחל לנס// ספי עובדיה

אחד התרחישים שעליהם גנץ בונה כדי להקים ממשלה על טהרת היהודים, אף שהתגשמותו היא בגדר נס, הוא ניצול ייאושן של המפלגות החרדיות, בשל העובדה שלא עבר תקציב לישיבות ולגורמים חרדיים נוספים. התקווה של גנץ היא שמישהו במפלגות החרדיות ישבר, למרות שמרבית ציבור המצביעים שלהן ימני ותומך בנתניהו, אך תרחיש זה כאמור - אינו סביר. בליכוד, מאידך, מתלבטים אם לערוך עימות טלוויזיוני.