גנץ שיתף פוסט של רה"מ על ההגבלות; הנשיא: תמשיכו עם זה בממשלה

יו"ר כחול לבן שיתף הנחיות משרד הבריאות שפרסם נתניהו, וכתב: "כשזה מגיע לחיי אדם - אין פוליטיקה", רה"מ הגיב וכתב: "תודה בני". בתגובה, ריבלין עודד את השניים להגיע להסכמה בין המפלגות

הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ
הפגישה המשולשת בין ריבלין, נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע"מ

מגפת הקורונה: יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם אתמול (שלישי) את הנחיות משרד הבריאות ששיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב: "כשזה מגיע לחיי אדם - אין פוליטיקה, ישראל לפני הכל". נתניהו התייחס לכך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה בני!".

 

בתגובה, עודד את השניים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להגיע להסכמה בין המפלגות וכתב: "אולי נמשיך עם זה על שולחן הממשלה חברים?".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארגון הבריאות העולמי: יש להעדיף אקמול על אדויל לחולי קורונה

אירוח מהבית: מגישי תוכניות הלילה מסתגלים לשינוי עקב הקורונה

בשל מחסור בערכות לבדיקת קורונה: עיכוב בפתיחת ה"דרייב אין"

ראובן רובי ריבלין
ראובן רובי ריבלין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן, הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי 61 חברי כנסת דורשים שהמליאה תכונס עוד היום. זאת, לשם הצבעה על הקמת הוועדה המסדרת ובחירת יו"ר כנסת. הודעה זו מגיעה בשל סירובו של אדלשטיין לקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש.

במקביל, ריבלין שוחח היום בטלפון עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על חשיבות שמירת עבודת המשכן השוטפת בזמן חירום והפציר בו להבטיח את עבודתה השוטפת של הכנסת גם בזמן המשבר. "כנסת מושבתת פוגעת ביכולת של מדינת ישראל לתפקד בחירום בצורה טובה ואחראית - צריך לעשות הכול כדי לטפל במשבר, אבל מתוך זהירות שלא לפגוע פגיעה אנושה בתשתית הדמוקרטית שלנו", אמר הנשיא לאדלשטיין.

"הוויכוח המתמשך על פתיחת הכנסת פוגע במאבק המשותף שלנו בקורונה," אמר הנשיא בשיחה עם יו"ר הכנסת והדגיש: "גם ובמיוחד במתכונת חירום – לכנסת תפקיד קריטי. הכנסת גורם מפקח ומאזן, מרכיב חיוני בפעולה הבריאה, הנכונה והתקינה של המערכות כולן, גם בעיתות חירום. כנסת מושבתת פוגעת ביכולת של מדינת ישראל לתפקד בחירום בצורה טובה ואחראית. אסור לנו לתת למשבר, חמור ככל שיהיה, לפגוע בתשתית המערכת הדמוקרטית שלנו. צריך לעשות הכול כדי לטפל במשבר, אבל מתוך זהירות שלא לפגוע פגיעה אנושה בתשתית הדמוקרטית שלנו".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אדלשטיין השיב לריבלין כי הוא פועל בכדי ליישב את המחלוקת וקורא לליכוד ולכחול לבן להגיע להסכמות על הקמת ועדות הכנסת באופן מיידי. "הפערים בין הצדדים אינם גדולים ולאזרחי ישראל מגיע שנבחריהם יעבדו בשבילם ויפקחו על עבודת הממשלה. אין כל סיבה למשוך זמן", אמר יו"ר הכנסת.

ביום שני פנתה כחול לבן במכתב לאדלשטיין ואמרה: "אין בסמכותו של יו"ר הכנסת למנוע דיון במליאה, שעה שקיים רוב של חברי כנסת הדורש את קיומו. קל וחומר, כאשר ההחלטה שלא להביא את הבחירה למליאה נגועה בעניין אישי ברור של אדלשטיין".

כזכור, ביום ראשון סירב אדלשטיין לבקשת כחול לבן לקיים הצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש, בטענה כי מדובר בצעד חסר תקדים - על אף שיש לבחור יו"ר חדש עם השבעת הכנסת, ללא תלות בהרכבת הממשלה.
לפי שעה, קיים רוב לבחירת מאיר כהן לתפקיד, אך אדלשטיין כאמור, מסרב להצבעה בנימוקים שונים. "מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לממשלת אחדות שאותה העם רוצה", מסר. "הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים".

בשיחות סגורות אדלשטיין אמר "תקנון הכנסת מגבה אותי. שבועיים שלושה הם זמן סביר לראות אם המצב יתבהר".