ארגון הבריאות העולמי: יש להעדיף אקמול על אדויל לחולי קורונה

דובר הארגון המליץ לחולים בעלי סימפטומים של הנגיף ליטול תרופות מסוג פראצטמול. זאת, לאחר ששר הבריאות הצרפתי הזהיר מהחמרה אפשרית של המחלה עם נטילת איבופרופן

זמן צפייה: 00:28

מגפת הקורונה: ארגון הבריאות העולמי אמר אתמול (שלישי) כי הוא ממליץ לחולי קורונה, המראים סימפטומים של המחלה, להימנע מליטול תרופות מסוג איבופרופן, המוכרים בשמות המסחריים נורופן, אדויל ואדקס. זאת, לאחר ששר הבריאות הצרפתי הזהיר כי תרופות אלה עלולות להחמיר את ההשפעות של מחלת הקורונה. 

לפי דובר הארגון, "בינתיים, מומלץ ליטול תרופות מסוג פראצטמול". תרופות אלה מוכרות בשמם המסחרי אקמול, דקסמול, אברולט, אברול, פראמול, נובימול, רוקמול, פנדול ומכבימול. יש לציין כי פראצטמול היא תרופה העלולה לגרום לנזק בכבד. כמו כן, שר הבריאות הצרפתי אמר כי כי מומלץ למטופלים שכבר מקבלים תרופות מסוג איבופרופן, להתייעץ עם הרופא שלהם.

לכתבות נוספות בנושא:

אירוח מהבית: מגישי תוכניות הלילה מסתגלים לשינוי עקב הקורונה

פריז בהסגר: "הרגשה דומה לפיגוע, אנשים מסתכלים זה על זה בחשד"

זינוק במניין החולים בקורונה: 427 ישראלים נדבקו בנגיף

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13

נכון לשעה זו, יותר מ-200 אלף בני אדם נדבקו בקורונה ברחבי העולם, מתוכם מתו כ-8,000. כ-82 אלף בני אדם החלימו מהמחלה. מוקד המחלה כעת נמצא באיטליה בה חלו יותר מ-30 אלף בני אדם ויותר מ-2,500 איבדו את חייהם. בספרד נרשם זינוק משמעותי במספר הנדבקים ביממה האחרונה והוא עומד כעת על יותר מ-11 אלף.