בשל מחסור בערכות לבדיקת קורונה: עיכוב בפתיחת ה"דרייב אין"

פרסום ראשון: המתחם שפועל בשיטה שבה כל אדם יוכל להגיע עם רכבו ולבצע את הבדיקה, נדחה לתאריך לא ידוע בשל מחסור במטושים ובציוד נוסף. במד"א מנסים לאסוף ציוד מבתיה"ח כדי לאפשר את פתיחתו

זמן צפייה: 00:20

מגפת הקורונה: פרסום ראשון - בשל מחסור בערכות הבדיקה, מתחם ה"דרייב אין", שבו כל נבדק יוכל להגיע עם רכבו ולבצע את הבדיקה מבלי לצאת מהמכונית, נדחתה למועד לא ידוע, כך דווח היום (רביעי). זאת, בשל מחסור בערכות הבדיקה ומטושים.

במד"א, שתפעיל את המתחם, מנסים כעת לאסוף ערכות מבתי חולים ברחבי הארץ כדי לאפשר את פתיחת המתחם - אך סך הערכות הקיימות כרגע יספיקו ככל הנראה רק ליום אחד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זינוק במניין החולים בקורונה: 427 ישראלים נדבקו בנגיף

ממחר: מד"א יחל בבדיקות קורונה ברכב פרטי בשיטת "דרייב אין"

הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

העיכוב בפתיחת מתחם הבדיקות מגיע לאחר שאתמול דווח כי היום יפתח המתחם הראשון בתל אביב, ובהמשך - בחמש ערים נוספות: ירושלים, חיפה, באר-שבע, ראשון לציון ופתח-תקווה.

מי שרופא הורה לו להיבדק ושיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון (SMS) עם כל הפרטים, ויתבקש להגיע למתחם החדש בשעה נקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי וזהותו תאומת במקום.

לאחר מכן תילקח ממנו דגימה ע"י פראמדיק של מד"א, שיעטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

[facebook_embed post_url='']

בתוך כך, שיתף יו"ר כחול לבן בני גנץ את ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ששיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו  בעמוד הפייסבוק שלו. בתגובה, פרסם נתניהו צילום מסך וכתב: "חשוב מאוד! תודה, בני".

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, תמשיך בתפקידה עד ה-17 במאי, בעקבות משבר הקורונה. ד"ר הייתה אמור לסיים בימים אלה את תפקידה, אך בשל המצב הנוכחי, שמצריך היערכות מוגברת במערכת הבנקאית, הוארכה כהונתה מעבר למתוכנן.

משרד השיכון הודיע שהוא דוחה את בחירת הדירות לזכאים במסלול "מחיר למשתכן", שרק לאחריה חותמים על החוזה הסופי. המשמעות בפועל היא הקפאת שיווק של יותר מ-2,000 דירות לצעירים.

הבוקר המליץ ארגון הבריאות העולמי להעדיף אקמול על אדויל להורדת החום של חולי קורונה. זאת, בעקבות המלצת שר הבריאות הצרפתי בנושא.