בכחול לבן דרשו שגם גנץ יורשה לנאום - "ביד ושם" סירבו

במפלגה פנו בדרישה שהמועמד מטעמה לרה"מ ינאם בכנס למאבק באנטישמיות שיתקיים בקרוב, אך נענתה בסירוב. לשכת יו"ר כחול לבן: "אנחנו יודעים מה נתניהו יעשה מהטקס. גנץ צריך לקבל במה זהה"

זמן צפייה: 01:47

בכירים במפלגת כחול לבן פנו בימים האחרונים ליו"ר יד ושם, אבנר שלו, ודרשו ממנו כי במהלך כנס המנהיגים הבין-לאומי למאבק באנטישמיות, שיתקיים בעוד שלושה שבועות, ינאם גם בני גנץ – ולא רק ראש הממשלה בנימין נתניהו. ב"יד ושם" סירבו לבקשה - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13.

אל הכנס, שיציין 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, יגיעו ראשי מדינות מכל העולם – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, נשיא גרמניה פרנק שטיינמאייר, נשיאת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין, הנסיך צ'ארלס מבריטניה ומנהיגים רבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לקראת סגירת הרשימות: חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן

גנץ: "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם עצמו לפני אזרחיה"

בכיר בכחול לבן: עדיף שהעליון לא יפסול את נתניהו – אלא הציבור

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

מאחר והכנס יהיה עמוס במנהיגים בכירים אלה, הוא יקבל תשומת לב תקשורתית רבה וחלקים גדולים ממנו יועברו בשידורים חיים בכלי התקשורת בישראל ובעולם. לכן, בכירים בכחול לבן אמרו כי הם מעריכים שנתניהו ינצל את האירוע הממלכתי לקמפיין הבחירות שלו, כפי שלטענתם עשה בשורה של אירועים ממלכתיים קודמים לפני הבחירות בחודשים אפריל וספטמבר.

הבכירים פנו ליו"ר יד ושם ודרשו בתקיפות כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, העובדה שאין יו"ר אופוזיציה והעובדה שגנץ היה האחרון שהחזיק במנדט להרכבת הממשלה – יש שהאירוע יהיה מאוזן. כמו כן, כאמור, דרשו שלצד נאומו של רה"מ, גנץ יקבל במה לנאום באירוע, כנציג הדור השני לשואה וכבן לניצולי השואה.

הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
הפגישה המשולשת בין נשיא המדינה יו''ר הליכוד וראש הממשלה נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

במקביל, גורמים בכחול לבן פנו גם לנשיא ראובן (רובי) ריבלין וביקשו ממנו לנקוט בצעדים כדי לאזן ולוודא שגנץ אכן מוזמן לאירועים השונים של הכנס – כולל ארוחת הערב של המנהיגים. בלשכתו של גנץ מעוניינים גם לקבוע לו פגישות עם המנהיגים שיגיעו, שצפויים להיפגש עם נתניהו.

בלשכת גנץ אמרו: "כבר חודשים ארוכים יש טקסים רשמיים שבהם רק נתניהו מדבר ונותן נאומים פוליטיים. אנחנו יודעים מה נתניהו יעשה מהטקס הזה והגיע הזמן שזה ייפסק. גנץ צריך לקבל במה זהה לנתניהו והוא מתכנן לתת נאום ממלכתי ולא פוליטי".

מ"יד ושם" נמסר בתגובה: "פורום השואה העולמי שייערך ביד ושם הינו ארוע בין-לאומי. הנואמים בארוע יהיו מספר מנהיגי מדינות, בהם מנהיגי ישראל- נשיא המדינה וראש הממשלה".