בכיר בכחול לבן: עדיף שהעליון לא יפסול את נתניהו – אלא הציבור

חבר הכנסת עפר שלח התייחס לדיון הצפוי בבג"ץ על האפשרות שראש הממשלה ירכיב קואליציה תחת כתב אישום, ואמר: "זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך"

זמן צפייה: 00:57

בחירות 2020: בכיר כחול לבן, חבר הכנסת עפר שלח, התייחס היום (שני) לדיון הצפוי בבג"ץ על האפשרות שראש ממשלה תחת כתב אישום ירכיב קואליציה, ואמר כי "בית המשפט יפסוק כטוב בעיניו, כיאות. אבל בעיניי, יהיה עדיף בהרבה אם לא יפסול את נתניהו להרכבת ממשלה. ראש ממשלה עם כתב אישום זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך, ולא העליון". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כידוע, בשבוע הבא בג"ץ יקיים דיון ראשוני בסוגיה, ומתכוון להכריע בנושא. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נמנע בעבר מלתת חוות דעת בנושא, אך שופטי העליון יחייבו אותו, ועל פי הערכות מנדלבליט ייתן חוות דעת יומיים לפני הדיון, לפיה אין לכך מניעה משפטית. אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, תעמוד בראש ההרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ מתכוון להכריע אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה תחת כתב אישום

הממשלה אישרה תוספת של חמישה מיליון שקלים לעוטף עזה

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

אתמול, עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, שייצגה את העותרים שביקשו מבג"ץ לקיים דיון דחוף על השאלה, הביעה שביעות רצון רבה מהחלטת בית המשפט ש"קיבל את עמדת העותרים לפיה נדרש להכריע בעתירה בהקדם האפשרי לטובת הציבור בכללותו".

ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה כי "אם בג"ץ יקבל החלטה שערורייתית ויתערב בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, תהיה לכך תשובה חדה וברורה: 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאלתר שתאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין - זה זה".

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, ביום שישי פנה היועץ לבג"ץ בנושא העתירות הנוגעות לאפשרות להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ח"כ שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בעבירות שיש עימן קלון, וטען כי אם "בית המשפט לא ימצא לנכון לדון ולהכריע בשאלה, אין גם מקום למתן חוות דעת".

זאצ, לאחר שלפני כשבועיים פנה בג"ץ למנדלבליט והנחה אותו להחליט תוך תשעה ימים אם בכוונתו לפרסם את עמדתו בנושא הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, כאמור בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו.

כזכור, לפני כחודש קיים מנדלבליט דיון בנושא המשמעויות של ההחלטה להגיש כתב האישום נגד ראש הממשלה, והחליט כי אין צורך להנחות את נתניהו להתפטר מתפקידו, כאשר ממשלת המעבר מחזקת את עמדתו בנושא זה. בנוסף על כך, מנדלבליט לא התייחס לנושא הנבצרות, שכן לדבריו, זה עניין ציבורי לחלוטין.