לקראת סגירת הרשימות: חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן

המפלגות הגדולות החלו בהכנות לקמפיין הבחירות: בליכוד תוקפים את כחול לבן, שמתמקדת בבעיית השיתוק הנובע מהמשבר הפוליטי. ישראל ביתנו תוקפת את שתי המפלגות שאיתן היא מבקשת לשבת

זמן צפייה: 01:50

לקראת בחירות 2020: עם ניצחון ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריימריז, בליכוד החלו לתקוף את יריביהם בכחול לבן. מנגד, במפלגתו של בני גנץ צפויים למקד את הקמפיין במצוקת השיתוק אליה נקלעה המדינה, בשל המשבר הפוליטי המתמשך.

"חבר הכנסת גנץ מעולם לא נבחר בבחירות דמוקרטיות לראשות מפלגתו", אמר היום (שבת) שר המדע אופיר אוקניס באירוע שבתרבות בפתח תקווה. "איזו חוצפה, אדם במפלגה טוטליטרית מטיף לנו על דמוקרטיה - קודם כל שיעשה דמוקרטיה בכחול לבן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת חדשות 13: נוה יערער על חסינות פורצי הניידים שלו

צ'ופר הרמטכ"ל: למה אנשי קבע שיצאו ללמוד מקבלים כספי פנסיה?

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

בני גנץ, אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו
בני גנץ, אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו | צילום: ריוטרס, מתוך עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן

גם בכיר כחול לבן אבי ניסנקורן התארח באירוע שבתרבות בפתח תקווה ואמר כי "צריך לקחת את מערכת החינוך ולשפר אותה, צריך ללכת למערכת הבריאות ולשפר אותה. הדבר העיקרי זה סדרי עדיפויות - המדינה שנה במצור סביב כתבי אישום".

מסקרנת מכל היא השאלה באיזה קו יאופיין הקמפיין של ישראל ביתנו. האם ליברמן שוב יכבול את עצמו להתחייבות לשבת רק בממשלה אחדות, או יעניק לעצמו מרחב תמרון רחב יותר? בינתיים בישראל ביתנו בעיקר תוקפים את השותפים שאיתם הם מבקשים לשבת.

בתוך כך, ח"כ אלי אבידר אמר באירוע שבתרבות בחדרה כי "הדבר היחיד שמת זו היושרה של הליכוד וכחול לבן. נתניהו דיבר על ממשלת אחדות, והדבר היחיד שעניין אותו זו חסינות - לא ממשלת ימין, לא ממשלת מיעוט - הוא רצה חסינות".

במקביל, ח"כ דוד ביטן אמר היום בתוכנית "המטה המרכזי" עם אילה חסון כי "אם העם ייתן לנתניהו 61 מנדלטים - מגיעה לו חסינות", ואף הוסיף: "אם מישהו מהליכוד לא יתמוך בחסינות לראש הממשלה - הוא מחוק בליכוד".

יו''ר הקואליציה, ח''כ דוד ביטן, בריאיון ב''המטה המרכזי''
ח''כ דוד ביטן, בריאיון ב''המטה המרכזי''

65 ימים לבחירות מועד ג', הקמפיינים הגדולים עומדים להתחיל בצל השאלה כיצד ייערכו הגושים למועד סגירת הרשימוטת בעוד קצת יותר משבועיים ואיזה מבין הגושים ייפול הכי פחות למלוכדת אחוז החסימה.

אמש התייחסה שרת התרבות מירי רגב בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון לניצחונו של נתניהו בבחירות המקדימות לראשות הליכוד, ואמרה: "ח"כ גדעון סער, שהתמודד מול נתניהו, וגם חברי הכנסת שהיו איתו מבינים את המסר. בליכוד לא אוהבים שנוטשים את המנהיג, ולא שפועלים וחותרים תחתיו".

"התוצאה ברורה, ניצחון ענק. מרגע זה אף אחד לא יכול לנסות לערער על מעמדו או לנסות לעשות כל מיני תחבולות בתוך המפלגה. כולם מבינים את זה וכך גם סער. מרגע זה יש לנו משימה אחת, לנצח את השמאל בראשותו של גנץ בבחירות הקרובות".