גנץ לחדשות 13 על פרסום הקלטת יועצו: "נתניהו נוהג כאיש מאפיה"

יו"ר כחול לבן התייחס להקלטת ישראל בכר, האשים את רה"מ בהדלפה. על הטענה שלא יתקוף באיראן: "הגשתי ב-2011 תוכנית - ממשלת נתניהו החליטה שלא לתקוף" • הריאיון המלא מחר ב"המטה המרכזי"

זמן צפייה: 05:06

בחירות 2020: יו"ר כחול לבן התראיין הערב (שישי) לחדשות 13 והתייחס להקלטת יועצו האסטרטגי לשעבר, ישראל בכר, שדיבר בגנותו וטען כי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". לדברי גנץ, "הסיפור בושל - משכו את בכר בלשונו. ההקלטה נשמעת לי לא אותנטית ומעובדת. אני כרגע נשאר ממוקד לנצח בבחירות - נחקור בהמשך ונטפל במי שצריך אחר כך".

יו"ר כחול לבן אף האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעשה, ואמר כי "כך מתנהלת מאפיה. ראש הממשלה צריך להתנהג כמנהיג מדינה ולא כראש חבורת נוכלים שעושה מהלכים מהסוג הזה". גנץ גם הסביר כי לדעתו ניצלו חולשה של בכר, ולכן אמר את הדברים: "חבל שהוא נפל לשם", אמר. כמו כן, גנץ הביע תמיכה בחברת הכנסת עומר ינקלביץ', שצוטטה על ידי אדם אחר קוראת לו בשמות גנאי, והסביר כי "היא הכחישה - אני מתקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

גנץ פיטר את היועץ שהוקלט מבקר אותו, אך טען: "הוא נקלע למארב"

פרץ: סיכמנו על ממשלה עם גנץ – ליברמן והמשותפת יתמכו מבחוץ

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

"ישראל בכר יודע איפה איראן על המפה, אבל הוא לא מבין שום דבר בשיקולים ביטחוניים, הוא לא מבין שום דבר באופרציות", סיפר יו"ר כחול לבן, והדגיש: "אני כבר הגשתי במארס 2011 לממשלת ישראל בראשותו של נתניהו את יכולת התקיפה של צה"ל באיראן - הם החליטו לא לתקוף".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לפרשת הרפז שבה מעורב בכיר מפלגתו, גבי אשכנזי, ואמר כי "הייתה אווירה חמורה מאוד בצה"ל ובמשרד הביטחון, זו פרשה ישנה שנזרקה ונחקרה - בסופו של דבר אנחנו עובדים ביחד ואני סומך עליו לחלוטין, הוא עושה עבודה נהדרת".

מוקדם יותר היום פורסם כי הרב גיא חבורה הוא זה שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ. חבורה מקורב לפרקליטו של נתניהו, עורך דין עמית חדד, שנמנה עם תלמידיו. זהות הרב שהקליט פורסמה בגל"צ. חדד מרבה להיפגש עם הרב וללמוד איתו. כמו כן, לפני יומיים, ביקר ראש הממשלה בישיבה של חבורה, פגישה שנעשתה בתיווכו של חדד. נתניהו נשא דברים בפני התלמידים כחלק מקמפיין הבחירות שלו. בשיחות עם חסידיו, נשמע הרב אומר כי "גנץ בבחירות הוא סכנה לעם ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה של הרב גיא חבורה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה של הרב גיא חבורה | צילום: ישראל כהן

הבוקר, פיטר גנץ את בכר, בעקבות פרסום ההקלטה שבה כאמור נשמע האחרון מבקר את הרמטכ"ל לשעבר. בהודעה מטעמו של יו"ר כחול לבן נמסר כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב". עוד נמסר כי "יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין". ההקלטה נחשפה בחדשות 12.

"מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של  שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

ישראל בכר
ישראל בכר | צילום: חדשות 13

בהמשך, כתב גנץ כי "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת – להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.