פרץ: סיכמנו על ממשלה עם גנץ - ליברמן והמשותפת יתמכו מבחוץ

יו"ר העבודה-גשר-מרצ אמר בכנס פעילים כי סיכם עם כחול לבן על הקמת ממשלת מיעוט: "אפעל להרחבתה לאחר ההשבעה". ליברמן הכחיש: "נצביע נגד כל ממשלה שלא נהיה חלק ממנה"

עמיר פרץ ובני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, אמר היום (שישי) בכנס פעילים כי סיכם עם יו"ר כחול לבן על הקמת משלת מיעוט, שתיתמך מבחוץ על ידי ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. ליברמן הכחיש את הדברים.

"בהמשך להסכמות שלנו עם בני גנץ, ראשית נשביע ממשלה עם כחול לבן כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ", אמר. "אני אקח על עצמי את תפקיד המגשר, כמבוגר האחראי, ואפעל להרחבת הממשלה לאחר השבעתה".

"הממשלה תתחייב לחדד את תהליך השלום, להעביר תקציב חברתי חדש ולמנות שר ערבי בממשלה, פרופ’ עליאן אלקרנאווי, כחלק מהצורך להרגיע את המתח בין יהודים לערבים וליצור חיים משותפים", אמר.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הכחיש את הדברים בפייסבוק שלו: "הנהגת מפלגת העבודה ז"ל כל כך מבוהלת ומפוחדת שהיא מוכנה לשקר ולהמציא כל דבר. ישראל ביתנו בוודאות תצביע נגד כל ממשלה, שהיא לא תהיה חלק ממנה. העלילה האחרונה של פרץ נועדה לפגוע בישראל ביתנו עקב הנטישה של מצביעי עבודה רבים לטובתנו. לנו בישראל ביתנו לא היו ולא יהיו שום סיכומים מוקדמים עם אף מפלגה, אלא אך ורק עם ציבור הבוחרים שלנו. לפי המידע שבידי כל המהלך הזה מתואם מתחילתו ועד סופו עם נתניהו, בתמורה לתמיכה בעמיר פרץ במירוץ לנשיאות".

במפגלת העבודה-גשר-מרצ הגיבו להכחשה של ליברמן: "בזמן שהתמיכה בעבודה גשר מרצ הולכת וגדלה, בישראל ביתנו צריכים להפנים שהם לא יכולים להקים ממשלה עם 6 מנדטים ולפסול את כל שאר המפלגות. מעניין שליברמן שאמר שאין לו בעיה להיות מחוץ לממשלה, נבהל מהאופציה המעשית ועכשיו הכסא חשוב לו יותר ממניעת מערכת בחירות רביעית. אנחנו מציעים לו לחבור למחנה השינוי והתקוה כדי למנוע מנתניהו להיות ראש ממשלה. מצחיק שליברמן חושב שיכול להיות תיאום בין העבודה גשר מרצ לנתניהו. ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא יכול להיות שותף שלנו לשום מהלך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לדברים: "האמת נחשפה. גנץ סגר ממשלה עם מרצ, בתמיכת הרשימה המשותפת וליברמן. ממשלה כזאת היא סכנה לביטחון ישראל. עוד שני מנדטים לליכוד ואנחנו מנצחים, מונעים עוד בחירות ומקימים ממשלה".