הרב שהקליט לכאורה את יועצו של גנץ – מקורב לפרקליט נתניהו

גיא חבורה, שעורך הדין עמית חדד הוא אחד מתלמידיו, נשמע אומר בשיחות עם חסידיו כי "גנץ בבחירות הוא סכנה לעם ישראל". ראש הממשלה ביקר בישיבה של הרב לפני כמה ימים, בתיווך חדד

זמן צפייה: 00:37

הרב גיא חבורה הוא האדם שהקליט לכאורה את יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ישראל בכר, מדבר בגנותו ואומר עליו כי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". חבורה מקורב לפרקליטו של נתניהו, עורך דין עמית חדד, שנמנה עם תלמידיו. זהות הרב שהקליט פורסמה בגל"צ.

חדד מרבה להיפגש עם הרב וללמוד איתו. לפני יומיים, ביקר ראש הממשלה בישיבה של חבורה, פגישה שנעשתה בתיווכו של חדד. נתניהו נשא דברים בפני התלמידים כחלק מקמפיין הבחירות שלו. בשיחות עם חסידיו, נשמע הרב אומר כי "גנץ בבחירות הוא סכנה לעם ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ליאור נרקיס: "לחצתי יד לחולה הקורונה – נתבקשתי להישאר בבית"

האיחוד האירופי: קוראים שוב לישראל להימנע מקידום בנייה ב-E1

ערעור הרב ברלנד נדחה: יישאר במעצר עד להגשת כתב אישום נגדו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2002281448' autoplay='0' credit='ישראל כהן, קול ברמה' desc='נתניהו מבקר בישיבה של הרב חבורה' kid='1_zgxry95t' duration='121'']

הבוקר, פיטר גנץ את בכר, בעקבות פרסום ההקלטה שבה כאמור נשמע האחרון מבקר את הרמטכ"ל לשעבר. בהודעה מטעמו של יו"ר כחול לבן נמסר כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב". עוד נמסר כי "יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין". ההקלטה נחשפה בחדשות 12.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרב גיא חבורה
ראש הממשלה בנימין נתניהו והרב גיא חבורה | צילום: ישראל כהן, קול ברמה

בעקבות הודעתו של גנץ, מסר בכר: "כמי שמלווה מעל שנה את ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה של הרב גיא חבורה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה של הרב גיא חבורה | צילום: ישראל כהן

"מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של  שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד".

בהמשך, כתב גנץ כי "המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. אתמול בערב גם אני נחשפתי להקלטות שפורסמו. הקלטות שבושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת – להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.