המחבל תיעד עצמו לפני הפיגוע: "כולם עובדים כחוליה אחת נגדי"

אבראהים הלס צילם עצמו לפני האירוע. "הסתבכתי - הפעילו את כל העולם נגדי. אני רוצה להתגרש מאשתי" • הלוחם שנפצע שחזר: "ניסיתי להרחיק את המחבל כך שניתן יהיה לנטרל אותו"

זמן צפייה: 01:43

לפני שיצא לפגע בכוחות הביטחון במחסום הקיוסק שסמוך למעלה אדומים הבוקר (רביעי), תיעד את עצמו המחבל, אבראהים הלס,  והפיץ את הסרטון בצוואתו. לדבריו, הוא הסתבך עם בן דודו איימן. עוד טען המחבל כי "הפעילו את כל העולם נגדי, הרסו לי את החיים - חבל התלייה כבר מסביב לצוואר שלי, כולם עובדים כחוליה אחת נגדי - זאת הצוואה שלי למוהנד עותמאן דרויש שישמור לי על בני, תשבע בכבוד שלך שתשמור עליו".

"שלחו את מחמד יוסף ומחמד סאלם אתמול עם רובה אוויר. האנשים האלה הפילו המון אנשים ואני אחד מהם, אני לא עשיתי כלום", אמר בסרטון. לטענתו, "הפחידו בחורה ונתנו לה סוג של סם. אני מגיל קטן שותה אלכוהול ומשתמש בסמים. אבל אני אדם ישר והגון, ואני רוצה להתגרש מאשתי מהסיבות האלה שהביאו אותי לסף פיצוץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שב"כ סיכל חולייה שתכננה פיגוע באצטדיון טדי בי-ם; 3 נעצרו

החזרה למגרשים מתקרבת? קבוצות הכדורגל יוכלו להתאמן – החל ממחר

מנוף פגע במבנה באתר בנייה בראשל"צ – וגרם לקריסתו • תיעוד

אבראהים הלס, שביצע פיגוע דקירה במחסום הקיוסק באבו דיס | צילום: חדשות 13

בד בבד, לוחם מג"ב רש"ט ב' שחזר את האירוע: "במהלך השמירה הגיע רכב ודרס אותי. כשהייתי על הרצפה ראיתי שהמחבל ירד מהרכב. ניסיתי להתרחק ממנו, לקחת אותו למקום שבו החברים שלי יוכלו לפתוח עליו באש ולנטרל אותו, ואני שמח שאיש לא נפגע".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-22041540' autoplay='0' credit='דוברות מג"ב' desc='לוחם מג"ב שנפצע משחזר את הפיגוע' kid='1_onoc52vz' duration='33'']

כאמור, הבוקר הגיע פלסטיני עם רכב למחסום הקיוסק באבו דיס, סמוך למעלה אדומים, ופגע באחד מלוחמי המג"ב שפעלו במקום. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר את הלוחם בידו ובראשו והוא נפצע בינוני. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לשוטר, כבן 20, ופינה אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

הלוחמים שהיו במקום ירו לעבר המחבל והוא נהרג, ובהמשך אותר במקום מטען צינור. הזירה נסגרה ואל המקום הוזעק חבלן. בתיעוד נראה רכב מסחרי מגיע למקום ופוגע בלוחם שעומד במקום. כשהלוחם שרוע על הרצפה יצא מהרכב הדוקר כשהוא חמוש בסכין וניסה לדקור אותו מספר פעמים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-2004220851 ' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע במחסום הקיוסק' kid='1_oxyx7mt5' duration='26'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאחר הפיגוע: "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה מהירה ללוחם שנפצע, ומשבח את הלוחמים שפעלו במהירות ונטרלו את המחבל".