שב"כ סיכל חוליה שתכננה פיגוע באצטדיון טדי בי-ם; 3 נעצרו

שלושה פלסטינים נעצרו בחודש מארס האחרון, ומחקירתם עלה כי הם תכננו לבצע פיגועי מטען בירושלים, בין היתר גם באצטדיון שבשכונת מלחה. את המימון לפעילות קיבלו מתושב רמאללה ובהכוונת חמאס

זמן צפייה: 01:40

שב"כ סיכל חוליה של שלושה צעירים פלסטינים אשר תכננה פיגועים בירושלים, בין השאר פיגוע מטען באצטדיון טדי, וכן נגד כוחות צה"ל באזור רמאללה ובנימין. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

השלושה נעצרו בחודש שעבר, ומחקירתם עלה כי הם קיבלו מימון לפעילות בסכום של עשרות אלפי שקלים מעבד אל רחמאן חמדאן, תושב רמאללה ופעיל בכיר בארגון "כתלה אסלאמיה" של אוניברסיטת ביר זית המחובר לחמאס. הוא היווה גם את הגורם המקשר בין חברי החוליה לארגון חמאס.

השלושה הם אחמד סג'דיה, בן 27, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, מחמד חמאד בן 26, תושב כפר עקב, ועומר עיד בן 24, תושב הכפר דיר ג'ריר שבבנימין, המחזיק בתעודת זהות ישראלית. השלושה הכירו במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביר זית.

החולייה שתכננה פיגוע באצטדיון טדי. מימין לשמאל: עומר עיד, מחמד חמאד, אחמד סגדיה | צילום: שב''כ

כאמור, השלושה תכננו להוציא לפועל פיגוע מטען באצטדיון טדי, וכמו כן תכננו גם לבצע פיגועי מטען בהפעלה מרחוק נגד צירי נסיעה ועמדות צה"ל במספר נקודות בגזרת העיר רמאללה במהלך החודשים האחרונים. השלושה היו גם מעורבים במספר ניסיונות לבצע פיגועי מטען למול כוחות צה"ל בשנים האחרונות. בין השאר עלה בחקירה כי במהלך חודש מרץ האחרון ניסו חברי החוליה לבצע פיגוע מטען על מנת לפגוע בכוחות צה"ל שנכנסו לרמאללה לפעילות מבצעית.

לצורך מימוש התוכנית, השלושה ביצעו מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין. כך לדוגמא, מחקירתו של עומר עיד עלה כי ב-4 בדצמבר הוא הגיע למשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל חדרה באצטדיון טדי, על מנת לבחון את האפשרות לבצע פיגוע במקום, תוך שניצל את תעודת הזהות הישראלית שברשותו. עם זאת, משראה את סידורי האבטחה במקום, הבין כי הדבר אינו אפשרי.

אוהדים באצטדיון טדי בירושלים
אוהדים באצטדיון טדי בירושלים | צילום: חדשות 13

עוד עלה מהחקירה כי השלושה ניסו לייצר מטען חבלה לפי הוראות שהורידו מאתרי אינטרנט, ואף רכשו לצורך כך חומרים כימיים, מסמרים וכלי מתכת שונים, אולם נעצרו בטרם הצליחו להרכיב את מטען החבלה.