החזרה למגרשים מתקרבת? קבוצות הכדורגל יוכלו להתאמן – החל ממחר

חודש וחצי לאחר שליגת העל הוקפאה, הקבוצות המקצועניות יוכלו לחזור לקיים אימונים – בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לא יותר מגע בין השחקנים – והמגרש יחולק כך שבכל חצי יהיו מקסימום עשרה

זמן צפייה: 00:57

מגפת הקורונה: מנהלת הליגות בכדורגל הודיעה היום (רביעי) כי הקבוצות המקצועניות יכולות לחזור לקיים אימונים קבוצתיים החל ממחר – בהתאם להנחיות משרד הבריאות. על פי ההנחיות, האימונים יתקיימו ללא מגע, כאשר המגרש יחולק לשני חצאים ובכל אחד מהחצאים יוכלו הקבוצות לקיים אימון בהשתתפות של 10 שחקנים, לרבות שימוש בכדור. ההחלטה זו מתקבלת חודש וחצי לאחר שהוחלט על הקפאת הליגות - וכפועל יוצא על הפסקת האימונים.

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, התייחס להחלטה: "אני מברך על החלטת משרד הבריאות לחזרה לאימונים קבוצתיים, ראשית במתכונת חלקית, שמהווה את השלב הראשון בחזרת קבוצת הכדורגל המקצועניות לפעילות. אני מעודד מההחלטה אשר התקבלה כבר במועד זה, כשכעת לנגד עינינו עומדת המטרה לחדש את האימונים ללא כל מגבלה בתחילת חודש מאי, מה שיהווה הכנה לקבוצות לקראת חידוש משחקי הליגות המקצועניות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביום הזיכרון תיאסר הגעה לבתי עלמין, סגר כללי ביום העצמאות

מספר המתים מקורונה עלה ל-187; מניין הנדבקים – 14,326

מנוף פגע במבנה באתר בנייה בראשל"צ – וגרם לקריסתו • תיעוד

משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: רויטרס

לדבריו, "אמרתי לאורך כל הדרך ואני עדיין מצהיר כי נעשה הכול בכדי לחדש את המשחקים ולסיים את עונת הכדורגל על המגרש, באופן ספורטיבי ולא בשום דרך אחרת, ככל שיתאפשר בכפוף להנחיות משרד הבריאות. מעבר לחשיבות הספורטיבית העצומה של סיום העונה על כר הדשא והחוב המוסרי שלנו לקהל האוהדים הרב ויצירת אלטרנטיבה תרבותית עבורו בצפייה במשחקים, חשוב להפנים ולהבין כי ענף הכדורגל הינו מנוע צמיחה לתעסוקה ולעבודה עבור אלפי משפחות במדינת ישראל אשר הכנסתם נעצרה ושנזקקים היום לקבלת כספי אבטלה ומענקים שונים ממדינת ישראל".

כלפון קרא לשחקנים ולצוותים המקצועיים שייקחו חלק באימונים, להקפיד ולשמור על הוראות הבטיחות של משרד הבריאות במגרש ועוד יותר מחוץ למגרש ולהימנע ממגע עם אנשים נוספים מעבר לחברי הקבוצה ולמשפחה הגרעינית על מנת להימנע מהידבקות אפשרית".

בתוך כך, איגוד חברות האבטחה לאירועים וספורט חבר יחד עם איגוד המפיקים ואיגוד הברים במאבקם למען פיצוי בעקבות משבר הקורונה. חברות האבטחה לתרבות וספורט מעסיקות כ-25,000 עובדים בעלי תעודות סדרנים. בשלב זה, כיוון שאין אירועים ומשחקי ספורט החברות מושבתות וכלל המאבטחים יצאו לחל"ת - ללא צפי חזרה.

לדברי האיגוד, ישנה דרישה של המשטרה לבצע רענונים לכלל המאבטחים ללא יעד חזרה לעבודה. וגם שתהיה חזרה לשגרה, המשחקים והאירועים יהיו תחת מגבלות קהל או ללא קהל בכלל - דבר שייפגע ב-90% מסך המאבטחים באיגוד.