בעקבות ריבוי תלונות: צה"ל יסדיר ביקורי הורים בבסיסים בשבתות

ועדה בראשות תא"ל צפויה להסדיר בתוך כחודשיים את הסוגיה. זאת, בעקבות תלונות של הורים, שלטענתם לא הורשו לבקר בכמה בסיסים גדולים בסופי שבוע. הפורום החילוני: "כל חייל יודע כמה זה חשוב"

זמן צפייה: 02:06

צה"ל הורה היום (שני) להקים ועדה בראשות קצין בדרגת תת אלוף, שתסדיר לראשונה את סוגיית ביקורי ההורים את בניהם ובנותיהם, שנשארו בשבת בבסיסים. זאת, בעקבות תלונות שהתקבלו בנושא לאחרונה, לפיהן הורים לא הורשו לבקר בבסיסים.

בפורום החילוני ועמותת חדו"ש התקבלו תלונות רבות על מניעת ביקורים בבסיסים, בין היתר בעיר הבה"דים, בא"ח 35, בית הספר להגנת גבולות, בסיסי האימונים של חטיבות גבעתי, גולני וכפיר, בט"ר ניצנים, בסיס התחתונים בשבטה ובסיס חטיבת הנחל בתל ערד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

עקב מות הפעוט: צו סגירה לגן הילדים בחיפה שבו אירעה הטרגדיה

הורים ומשפחות מבקרים חיילים בבסיס צה''ל
הורים ומשפחות מבקרים חיילים בבסיס צה''ל | צילום: חדשות 13

רם פרומן, יו"ר הפורום החילוני, התייחס לסוגיה: "כל חייל וכל הורה יודעים כמה חשובים ביקורי הורים בשבת. גם צה"ל הבין את זה, ולכן חוקק פקודה שעודדה את הביקורים. אבל, אז באו הדתיים ושינו את כללי המשחק. אנחנו דורשים מצהל להחזיר את ביקורי ההורים בשבתות בכל הבסיסים".

עו"ד שגיא אגמון, סמנכ"ל חדו"ש - לחופש דת ושוויון, מסר כי "בדיוק כמו שאסור לצה"ל לשלול מחיילים דתיים את זכותם לקיים מצוות, כך אסור לו להפוך את השבת של חיילים חילונים לשבת דתית. אנו דורשים מצה"ל להחזיר את הביקורים בשבתות לחיילים שמעוניינים בכך ולמצוא חלופה הולמת בימי שישי למשפחות שומרות שבת בכפוף לצרכים מבצעיים".

תגובת דובר צה"ל: "מפקדי צה"ל רשאים להתיר ביקורים בבסיסי צה"ל במהלך סופי השבוע, כפוף לנסיבות מבצעיות ולהסדרים הקיימים בפקודות צה"ל. בעקבות החלטת ראש אכ"א, מונה צוות פנימי לבחינת מדיניות הביקורים בבסיסי ההכשרות בצה"ל. הצוות טרם גיבש את מסקנותיו בנושא".