עקב מות הפעוט: צו סגירה לגן הילדים בחיפה שבו אירעה הטרגדיה

משרד העבודה והרווחה סגר את המקום שבו נחנק למוות בן השנתיים, לאחר שחוט של וילון ככל הנראה נכרך סביב צווארו. "המעון לא ישוב לפעול עד לתום החקירה"

זמן צפייה: 02:32

האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה הוציא היום (שני) צו סגירה מיידי למעון לא מוגבל בזמן ל"גן לודמילה" בחיפה, שבו נחנק אתמול למוות פעוט בן שנתיים לאחר שווילון נכרך ככל הנראה סביב צווארו. על פי החלטת ראש האגף למעונות יום, אמיר מדינה, המעון לא ישוב לפעול עד תום החקירה.

כמו כן, בעקבות המקרה מנהלת הגן עוכבה לחקירה. מהאגף למעונות יום נמסר כי הוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל לבדיקת המקרה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191124-1224' autoplay='0' credit='' desc='שלוש הגננות מחיפה מעוכבות לחקירה' kid='1_kwqnrbja' duration='16'']

כזכור, אתמול בבוקר מת פעוט בן שנתיים מת לאחר שעל פי החשד נחנק בגן שברחוב טשרניחובסקי. צוות מד"א הגיע למקום, ביצע בו פעולות החייאה, ופינה אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר כשהוא מחוסר הכרה. אולם, כעבור כמה שעות נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

אחת האמהות שנקראו לקחת את ילדן מהגן סיפרה כי "ראינו את זה בחדשות ולא ענו לי, אמרו לי לבוא לקחת את הילדה, ואז הבנתי שזה פה. לא הסבירו לי מה קרה".

עורך הדין אייל מנחם, שמייצג את אחת הגננות בגן אמר היום כי "מדובר באירוע קשה, כואב ואומלל - אנחנו מאוד מצטערים עליו. המשטרה עושה את עבדותה וחוקרת את האמת. אנחנו בטוחים שבקרוב יתברר למרשתי אין אחריות פלילית למה שקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191124-1523' autoplay='0' credit='' desc='אחת האמהות שנקראו לקחת את ילדן מהגן' kid='1_0b9eb70l' duration='39'']

פראמדיק מד"א עופר ויניק, שהעניק סיוע רפואי לפעוט, סיפר: "עוד בדרכנו לאירוע דווחנו על ידי מוקד 101 של מד"א שמבוצעת במקום החייאה בהדרכה טלפונית. בהגיענו, ראינו את התינוק כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, ופינינו אותו לבית החולים, כשמצבו קריטי".

הורה של אחד מהפעוטות בגן, זיהה את הגן בתמונות שפורסמו בתקשורת. "התקשרתי לאשתי ואמרה לי שהכל בסדר", סיפר. "לפני חצי שעה היא התקשרה אלי שאני אבוא לקחת את הילדה מהגן, אתה מאחל שהילדה שלך תהיה בסדר, וגם אם זה לא הילד שלך אתה מאחל. לא מאחל לאף הורה, עם כל מה שקורה בארץ זה הדבר הכי עצוב".