המתיחות בשטחים: כוכבי הנחה לתגבר את האזור ב-3 גדודים נוספים

בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל במוצב שבו סוכל פיגוע ירי בשישי, הוחלט על חיזוק ההגנה במרחב כמוכנות לימים הקרובים. "הלוחמים שלחצו על ההדק סיכלו פיגוע שהיה משפיע על המצב במדינה כולה"

זמן צפייה: 04:08

בתום הערכת מצב שקיים היום (ראשון) הרמטכ"ל אביב כוכבי בחטיבה המרחבית 'מנשה', הוחלט על תגבור גזרת יהודה ושומרון בשלושה גדודים נוספים, במטרה להעצים את המוכנות בתקופה הקרובה, בדגש על חיזוק ההגנה במרחב התפר.

"בזכות הלוחמים שכאן ובייחוד לוחמי משמר הגבול, מנענו פיגוע - אצבע הלוחמים שלחצה על ההדק סיכלה פיגוע שהיה יכול להשפיע על המצב במדינה כולה. אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמים, ולמפקדים שהכינו אותם למצבים מהסוג הזה. הכל מתחיל בגישה מבצעית ובהערכות נכונה. אוגדת איו"ש ופיקוד מרכז ערוכים היטב, ומבצעים מגוון רב של פעולות שבזכותן אנחנו מצליחים למנוע פיגועים ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל", אמר כוכבי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את הסדר בירושלים"

לראשונה מאז מרץ 2020: פחות מ-1,000 נשאי קורונה פעילים בישראל

טרגדיה בג'סר א-זרקא: בן 7 נספה בשריפה בביתו, 3 אחיו במצב קשה

שומרון, מג''ב, פיגוע, זירה
צילום: דוברות המשטרה

כזכור, ביום שישי האחרון אירע ניסיון פיגוע במוצב סאלם שבצפון השומרון, במהכלו שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר שער הבסיס. לוחם מג"ב, יחד עם כיתת הכוננות, זיהו אותם - וניטרלו את המפגעים. שניים מהם נהרגו, והשלישי נפצע והועבר לבית החולים העמק כשמצבו קשה. בבדיקה של חבלן מג"ב בזירה נתפסו שלושת הנשקים, כאשר על כל מחבל נתפסה גם סכין ותחמושת.

מחקירת ניסיון הפיגוע עולה כי שלושת המחבלים בשנות ה-20 לחייהם עלו על אוטובוס של שב"חים על מנת להגיע לשטח ישראל, וכאשר כוח צה"ל עצר את האוטובוס, שלושתם ירדו ממנו והחלו לירות לעבר מוצב מג"ב. חיילי היחידה הגיבו חזרה באש והרגו שניים מהמחבלים ופצעו את המחבל הנוסף.