נתניהו: "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את הסדר בירושלים"

רה"מ התייחס בפתח ישיבת הממשלה למהומות בבירה, אמר כי ישראל תשמור על חופש הפולחן והוסיף: "שמורה לנו הזכות לבנות בעיר ונמשיך לעשות זאת" • ירדן: הזהרנו את ישראל מפני פעולותיה הברבריות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למהומות בירושלים ואמר כי "אנחנו נשמור על חופש הפולחן לכל הדתות, אך לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את הסדר בירושלים". מיד לאחר מכן, פנה לארגוני הטרור ואיים כי "ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מרצועת עזה".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורת בעולם על המתרחש במזרח העיר ואמר: "אני אומר גם לידידנו הטובים ביותר - ירושלים היא בירתנו וכפי שכל עם בונה בבירתו ואת בירתו, לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים, וכך נמשיך לעשות".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא ואמר כי "רואים התססה הולכת וגוברת והיא מתלדקת את האלימות. חלק מהרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, לא משתפות פעולה בנוגע להורדת ההסתה ברשת, במשרד המשפטים פועלים בנושא".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה מאז מרץ 2020: פחות מ-1,000 נשאי קורונה פעילים בישראל

חשד: התחזה לנערה שנפגעה מינית – כדי לבצע עבירות מין בקטינות

רקטה נורתה לשטח ישראל – צה"ל תקף בתגובה עמדה של חמאס

משטרה,ירושלים
כוחות משטרה בלב המהומות בירושלים

בתוך כך, גורמים רשמיים בירדן מסרו היום כי הם הזהירו את ישראל מפני פעולותיה "הברבריות" במתחם הר הבית, וכי בכוונתם להגביר את הלחץ בעניין. בנוסף לכך, בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא" דווח כי יו"ר הרש"פ אבו-מאזן שוחח היום בטלפון עם מלך ירדן עבדאללה השני. השניים הסכימו על המשך התיאום והעבודה המשותפת "כדי להפסיק את התוקפנות הישראלית במקומות הקדושים", לשון ההודעה.

עוד דווח כי השניים "דנו בהתפתחויות האחרונות בנוגע לסוגייה הפלסטינית, במצב המסוכן בו נמצאת מזרח ירושלים, בפשעים של כוחות הביטחון הישראלים נגד הפלסטינים בהר הבית, במניעת הגעת המתפללים להר ובתוקפנויות נגד תושבי שכונת שייח ג'ראח והכוונה להשתלט על בתיהם".

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נואם ברמאללה
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נואם ברמאללה | צילום: רויטרס

אתמול, נפצעו 17 שוטרים בהתפרעויות, שנמשכו בכמה מוקדים, וכמה מהם פונו לקבלת טיפול בבית החולים. לעבר השוטרים הושלכו אבנים וחפצים. תשעה חשודים נעצרו בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים.