"עצרתי לתקן את האופניים והמחבל קפץ עליי מהסמטה – פחד מוות"

ישראל מאיר נחומברג בן ה-16, שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה בירושלים, שחזר בפני חדשות 13 את האירוע: "רצתי משם מהר, והשוטרים רצו לעבר המחבל" • בבית החולים נאבקים על חייו של הפצוע האנוש

זמן צפייה: 02:04

פיגוע הדקירה בירושלים: הנער שנפצע הבוקר (שישי) בינוני בפיגוע הדקירה שאירע בירושלים, ישראל מאיר נחומברג בן ה-16, שחזר בפני חדשות 13 את האירוע: "עצרתי לתקן את האופניים ופתאום המחבל קפץ עליי מאחת הסמטאות – זה היה פחד מוות". "רכבתי על אופניים לכיוון שער יפו, כשעצרתי לתקן משהו באופניים יצא מאחת הסמטאות המחבל. בהתחלה הייתי בטוח שהוא נתן לי בוקס בגב, ואז כשהסתובבתי ראיתי סכין מלא בדם. המשטרה הגיעה מהר ופעלה באופן טוב מאוד", הוסיף הנער. "למקום הגיע חובש והעניק לי טיפול ראשוני". נוסף לנחומברג, כזכור, באירוע נפצע גם גבר כבן 50, מצבו אנוש ובבית החולים שערי צדק ממשיכים להיאבק על חייו.

חיים, אחיו של ישראל מאיר, סיפר לחדשות 13 על האירוע שבו היה נוכח: "חזרנו מתפילת שחרית בכותל הקטן, הוא על אופניים ואני ברגל, ופתאום אני רואה מרחוק שיוצא מהשוק פלסטיני עם סכין". "המחבל הגיע אל אחי ודקר אותו בגב העליון, הוא ניסה לדקור אותו בצוואר, אבל ברוך השם לא הצליח. הוא הוציא את הסכין ובא לכיווני, אבל אני הספקתי להתרחק", סיפר חיים בן ה-17. "באותו הזמן הגיעו שוטרים עם אקדחים שלופים ויורו במחבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"נתניהו שם רעל בדמוקרטיה": הקרב של אהרן ברק על בית המשפט

חידת נתניהו-ליברמן: 30 שנה של אינטרסים, איחודים ופילוגים

מלך סעודיה: "יש לפעול להגנת האזור מפני ההסלמה האיראנית"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190531-1147' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של נחומברג משחזר את פיגוע הדקירה' kid='1_epj2att6' duration='170'']

חיים תיאר בפני חדשות 13 את הרגעים הדרמטיים. "ברגע הראשון שראיתי את המחבל לא פחדתי, כי לא תיארתי לעצמי שהוא מגיע לדקור אותנו, אחי בכלל לא הספיק לראות אותו לפני שנדקר". "אחר כך, ברגעים הראשונים, הייתי קצת בהלם ולא ידעתי מה לעשות, ואז זה היה קצת מפחיד", הוסיף הנער.

אביו של נחומברג, הרב רפאל, סיפר כי "אחרי שבניי חזרו מהתפילה, פתאום התפרץ עליהם המחבל, דקר את הבן שלי מאחורה ורדף אחר הבן השני. המשטרה בשניות הגיעה. הבן שלי ניצל ממוות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190531-1134\' autoplay='0' credit='' desc='אביו של הנער שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה מספר על האירוע' kid='' duration='0'']

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לפיגוע ואמר כי "תפילותינו שלוחות לרפואתם של הפצועים מפיגועי הדקירה הבוקר בירושלים. לא נשקוט מול ידו הנתעבת של הטרור הנשלחת לגדוע חיים ונמצה את דינם של כל אשר יבצעו או יסייעו לו".

ד"ר מיכאל סאמר, שטיפל בישראל מאיר, סיפר הבוקר על מצבו של הנער: "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידת הטראומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם". לאחר הטיפול, הועבר הנער להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ.

אחד הפצועים בפיגוע הדקירה בירושלים מפונה לקבלת טיפול רפואי
אחד הפצועים בפיגוע הדקירה בירושלים מפונה לקבלת טיפול רפואי | צילום: דוברות מד''א

כאמור, באירוע נפצע גם גבר כבן 50, מצבו אנוש. מחקירת כוחות הביטחון עולה כי המחבל, יוסף וגיה יוסף אחמד, תושב הכפר עבוין שבבנימין, בן 19, נכנס לישראל במסגרת תפילת יום שישי האחרון של חודש רמאדן, הגיע לשער שכם שבעיר, דקר את בן ה-50 ופצע אותו אנוש. מיד לאחר מכן המשיך המפגע בריצה לעיר העתיקה, דקר את נחומברג ופצע אותו קל. כוחות ביטחון שהגיעו לזירה נטרלו את המחבל.

משה קורדובה, חובש בכיר במד"א, תיאר את הגעתו לזירת האירוע: "סמוך לשער שכם ראיתי על המדרגות גבר בשנות ה-50 לחייו כשהוא דקור בפלג גופו העליון, מעורפל הכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון", אמר. לדבריו, "הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים והוא הועלה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה אותו במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק".