נתניהו על הפיגוע בגוש עציון: "נבוא חשבון עם המחבל השפל"

רה"מ התייחס לאירוע הקשה שבו נדקר למוות דביר יהודה שורק, בן 19 ותלמיד ישיבת הסדר. הנשיא ריבלין: "נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם, הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם"

זמן צפייה: 04:35

ראש הממשלה בנימין  נתניהו התייחס הבוקר (חמישי) לאירוע הקשה בו נדקר למוות דביר יהודה שורק, חייל בן 19 במסלול ישיבות הסדר, על ידי מחבלים סמוך ליישוב מגדל עוז שבגוש עציון. "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

מאוחר יותר אמר נתניהו בסיור בהתנחלות בית אל בגדה המערבית: "המחבלים הנפשעים באים לעקור ואנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס ואנחנו באים לבנות. נעמיק את השורשים שלנו בכל חלקי המולדת שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-1058' autoplay='0' credit='דודי אביטן' desc='נתניהו בסיור בבית אל' kid='1_cjdrpt03' duration='113'']

גופתו של שורק נמצאה לפנות בוקר מוטלת לצד הכביש בין אפרת למגדל עוז שבחטיבה המרחבית עציון כשעליה סימני דקירה - בצה"ל מגדירים את האירוע כפיגוע ופתחו בסריקות במרחב. נשלל החשד שנדקר למוות במהלך ניסיון חטיפה שהשתבש.

לפי אנשי הישיבה בה למד, "אור תורה מחניים" הוא נסע לירושלים לקנות ספרי תפילה כמתנה לישיבה, ובלילה עשה את דרכו חזרה אליה. בשלב מסוים הקשר עמו ניתק. בשעה 19:30 המשטרה קיבלה דיווח על נעדר, וכוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החייל. כאמור בתום סריקות גופתו נמצאה באזור החטיבה המרחבית עציון באזור 3:00.

עוד כתבות בנושא >>

פיגוע בגוש עציון: חייל נדקר למוות; מצוד אחר המחבל

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון – דביר יהודה שורק

ביהמ"ש גזר שנת מאסר על אח של המחבל מהפיגוע בברקן

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין כתב בטוויטר: "תפילותינו נתונות הבוקר למשפחת החייל אשר נרצח בידי בן עוולה. הלב דאב על זיו העלומים והחיים הקצרים וישרי הדרך שנגדעו. נחזק את ידי כוחות הביטחון כולם הדולקים אחר המרצחים ולא נשקוט עד אשר נשיגם. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".

ראשת הימין המאוחד קראה לחזק את ההרתעה: "בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה. אני שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחת החייל שנרצח בגוש עציון", כתבה. "אני סמוכה ובטוחה כי צה"ל וכוחות הביטחון יגיעו אל אותם מחבלים שפלים ואנו נבוא איתם חשבון. על מדינת ישראל לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה אל מול הטרור הפלסטיני. דם בנינו אינו הפקר".

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18 | צילום: חדשות 13

בכיר הימין המאוחד, נפתלי בנט, תקף: "בוקר קשה מנשוא. בחור נפלא, בתחילת חייו, נרצח על ידי אויבינו השפלים. שוב. המילים 'נבוא עם הרוצח חשבון' חלולות מתמיד. זה פשוט לא נכון. הרוצח יבלה בכלא בתנאים טובים, ביתו לא באמת ייהרס, שכר הרצח החודשי שלו יימשך, והוא גיבור פלסטיני. ככה לא 'באים איתו חשבון'".

יאיר לפיד (כחול לבן),  צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רצח החייל בגוש עציון מזעזע וכואב. שולח ניחומים למשפחתו ולחבריו. מחזק את ידי צה״ל וכוחות הבטחון הפועלים בשטח, הם ישיגו את הרוצחים השפלים ואת שולחיהם".

יו"ר מפלגת העבודה-גשר ושר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "מזועזעים מהחדשות הקשות הבוקר מגוש עציון על מציאת גופתו של חייל צה"ל, תלמיד ישיבת הסדר, שנרצח באכזריות. אני מחזק את כוחות הבטחון במאמציהם לתפוס בהקדם את המחבלים. סומך על כוחותינו שיעשו הכל עד שישלימו מלאכתם וילכדו את המרצחים הנתעבים ובמהרה. אנו מחזקים את המשפחה שאבדה את היקר לה ושולחים תנחומים מעומק ליבנו".

זירת הפיגוע בגוש עציון | צילום: חדשות 13

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, מסר בתגובה לידיעה על הפיגוע: "כניעה לטרור בעזה מובילה לפיגועים בירושלים וביו"ש. במערכת הביטחון יודעים על עשרות התארגנויות להוציא פיגועים נגד יהודים בהכוונת חמאס מרצועת עזה. המונח 'הסדרה' הוא מכבסת מילים לכניעה לטרור והמדיניות הנוכחית של הממשלה זה ניסיון בזוי לקנות שקט לטווח קצר ולהקריב את בטחונם של אזרחי ישראל בטווח הארוך. אני בטוח שצה"ל ישים את ידו על מבצעי הפיגוע ויימצא איתם את הדין".