פלסטיני אזוק ניסה לברוח ממעצר – ונורה; צה"ל: האירוע נחקר

לוחמים ירו במפר סדר שעוכב סמוך לכפר תקוע שבגוש עציון. על פי דיווח פלסטיני, מדובר בנער שעיניו היו מכוסות. הכוח טיפל בפצוע, והרחיק את תושבי המקום באיומי נשק • תיעוד

זמן צפייה: 01:16

פלסטיני תושב הכפר תקוע שבגוש עציון נורה ביום חמישי בפלג גופו התחתון על ידי חיילי צה"ל, לאחר שניסה לברוח ממעצר כשהוא אזוק, במהלך הפרות סדר שאירעו באזור. מצה"ל נמסר כי האירוע בחקירה.

לפי דובר צה"ל, מדובר במפר סדר שעוכב לאחר שיידה אבנים לעבר חיילים, ולאחר זמן קצר ניסה לברוח ממעצרו. הלוחמים ניהלו אחריו מרדף, ובמהלכו ירו לעבר פלג גופו התחתון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

למרות השנה הקשה: ישראלים רבים עוברים לגור בעוטף עזה

המפלס הלאומי: כך ניצחה הכינרת את התחזיות הקודרות

מרכיבים ממשלה: היום - יחל המו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו

פלסטיני אזוק בורח ממעצר סמוך לכפר תקוע
פלסטיני אזוק בורח ממעצר סמוך לכפר תקוע | צילום: פייסבוק

הפלסטינים טוענים כי מדובר בנער, תלמיד תיכון, שברח כשעיניו היו מכוסות. מתיעוד פלסטיני של האירוע ניתן לראות את העצור כשהוא נמלט בעוד ידיו כפותות, ועל ראשו פלנליט. כמו כן, לאחר פציעתו, נראים הלוחמים כשהם מגישים לו טיפול רפואי, ומרחיקים באיומי נשק גברים פלסטינים שניסו להגיע לנקודה, אך מאפשרים לכמה נשים להיות עם הפצוע.

ברקע הפרות הסדר, על פי תושבי הכפר, צה"ל סגר את כל הכבישים לכפר, והשאיר כניסה ויציאה אחת בלבד, שמתחברת לכביש הראשי במקום מסוכן. לטענתם, בעקבות זאת נהרגה בשבוע שעבר תושבת הכפר מפגיעת נהג ישראלי, שלדבריהם נמלט מהמקום.