למרות השנה הקשה: ישראלים רבים עוברים לגור בעוטף עזה

השנה החולפת הייתה מהקשות שעברו התושבים בגבול רצועת עזה, אך זה לא עוצר משפחות רבות מרחבי הארץ לעבור להתגורר באזור. תושבת קיבוץ כיסופים שבקרבת הגבול: "95% מהזמן הכל ורוד פה"

זמן צפייה: 09:04

השנה החולפת, מאז תחילת הפגנות הפלסטינים בגדר רצועת עזה, הייתה אחת השנים הקשות והמתוחות שעברו על תושבי עוטף עזה. מאז פסח שעבר חוו תושבי העוטף עשרה סבבי הסלמה וספגו יותר מאלף רקטות, איומים ואזעקות ששיבשו את שגרת היום-יום. למרות זאת, גם בימים אלו קשה למצוא בית פנוי למכירה באזור, ומשפחות מכל הארץ מבקשות לעבור לגור בטווח הרקטות והפצמ"רים.

פחות משני קילומטרים מפרידים בין השכונה החדשה שנבנית בימים אלו בקיבוץ כיסופים לבין גדר המערכת שהופכת בכל יום שישי לאזור מלחמה. "שכל אחד יחשוב עם עצמו אם זה משהו שהוא יכול להכיל, כי אם זה משהו שאתה לא יכול להכיל – חבל שתבוא", סיפרה שושי שקד, תושבת הקיבוץ. "התרבות, החגים, מערכת החינוך, שווים את הכל. 95% מהזמן הכל טוב, הכל ורוד, ושאר הזמן לא פשוט".

שדות קיבוץ כיסופים
שדות קיבוץ כיסופים | צילום: חדשות 13

12 אלף דונם עלו באש בשנה האחרונה בעקבות טרור הבלונים, רובם בשטחי המועצה האזורית אשכול. זה לא עצר 150 משפחות להצטרף השנה ליישובי המועצה, וליישובי חוף אשקלון ושער הנגב. גם לשדרות הצטרפו השנה 750 משפחות. "כשעברתי לפה בהתחלה לא הבנתי את המצב, ואז אחרי 'צוק איתן' הבנתי שאלו החיים שלי מעכשיו", סיפרה דניאל גלבוע, שעברה עם הוריה לכיסופים לפני מספר שנים. "בסוף התרגלתי לזה, זה נורא נחמד שיש לפעמים ימי חופש. לדעתי מצבנו מעולה פה, הכל בסדר. הכל רגוע".