המפלס הלאומי: כך ניצחה הכינרת את התחזיות הקודרות

עליית מפלס הימה מבשרת טובות לא רק למשק המים, אלא גם לענף התיירות ולמצב הרוח הלאומי: "מקווה שהיא תמיד תהיה מלאה. כינרת מלאה זו כינרת של שלום"

זמן צפייה: 08:53

מפלס הכינרת העולה ויורד באופן תדיר משפיע גם על מצב הרוח הלאומי. השנה, אחרי כמה שנות בצורת שהעמידו את הימה בסכנה, הגיע חורף סוער מהתחזיות הקודרות, שהזרים כמויות אדירות של מים לאגם. האי מול חופי דגניה, הנחשף עם ירידת המפלס והפך לסמל הבצורת כמעט ונעלם, המדיד הולך ועולה ואנשי הכינרת מחייכים שוב.

עליית מפלס הכינרת מבשרת טובות לא רק למשק המים אלא גם לענף התיירות. על רקע הכרת נשיא ארצות הברית טראמפ בריבונות ישראל על רמת הגולן, צופים באגם עלייה גם במפלס התיירות. "ההערכה שלי היא שהשנה יגיעו בסביבות 700-800 אלף צליינים, שזאת עלייה חדה. בשנות השפל האחרונות היו פה 50% פחות".

הכינרת
הכינרת | צילום: שי מזרחי רשות הכנרת

"אנחנו בישורת האחרונה שלא דמיינו אותה. אנחנו בעוד 52 סנטימטר מגיעים לעלייה של שלושה מטר. אני מקווה שנגיע לשלושה מטר", סיפר בהתרגשות מנחם לב. דייג הגר בקיבוץ עין גב, לחופי הכינרת. "אני ממש מאושר ומודה על המים שקיבלנו מתנה. אני מקווה גם בשביל כולם שיקימו כבר את מתקן ההתפלה הזה, שהכינרת תמיד תהיה מלאה ותמיד תגרום לנו לאושר. כינרת מלאה זו כינרת של שלום".