דיווח: צבא סוריה השתלט על מל"ט עם חומר נפץ

על פי סוכנות הידיעות הסורית, הכוחות השתלטו על כלי הטיס באזור החרמון הסורי, שלטענתם הגיע ממערב, ועליו היה חומר C-4 המשמש בעיקר להריסת מבנים

זמן צפייה: 00:18

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה היום (שבת) כי הצבא הסורי הצליח להשתלט על מל"ט באזור החרמון הסורי, שלדבריהם הגיע ממערב, ולפרק אותו. לטענת הכוחות, על כלי הטיס היה חומר C-4, חומר נפץ המשמש בעיקר צבאות והריסת מבנים, ופצצות מצרר - יחידת חימוש אחת ועליה מספר רב של פצצות קטנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: ישראל תקפה מיליציה פרו איראנית בגבול סוריה-עיראק

נסראללה: "נתניהו עשה הכול כדי להישאר ראש הממשלה – ונכשל"

"השמדה מוחלטת": תיעוד תוצאות התקיפה בגבול סוריה-עיראק

Whatsapp Image 2019 09 21 At 1
המל''ט שהופל על ידי הצבא הסורי

ביום רביעי דווח ברשת סקיי ניוז בערבית כי מתקן של המיליציה השיעית הפרו איראנית "אל-חשד א-שעבי" הותקף בשעות הצהריים בגבול בין סוריה לעיראק - כך מפי גורם ביטחוני בעיירה אל-קאים שבעיראק.

על פי הדיווח, חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית, שנעשתה ככל הנראה על ידי מל"טים, וכוונה למפקדה של המיליציות בעיר אל-בוכמאל. עוד דווח מפי הגורם הביטחוני כי באזור החלו לנקוט באמצעי זהירות הכוללים איסור על התקהלויות, וכן פועלים לפריסת נשק כבד - מחשש לתקיפות אוויריות.

מתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים עי חיל האוויר הישראלי
מתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים עי חיל האוויר הישראלי | צילום: ללא קרדיט

ביום שלישי דיווח הערוץ העיראקי אל-אפאק כי ישראל תקפה מתקן של המיליציה השיעית אל-חשד א-שעבי המזוהה עם איראן, באזור העיר אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, סמוך לגבול של סוריה עם עיראק. הארגון הסורי לזכויות אדם הפועל מבריטניה דיווח כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בשתי המדינות, כלי טיס בלתי מזוהים תקפו מספר יעדים באזור, כאשר לפי שעה לא דווח על נפגעים. גורם ביטחוני בעיר קאאם, על גבול סוריה-עיראק, אמר כי "מטוסי האויב הציוני ביצעו מתקפה 'ברברית' בגבול". זאת, ברקע מספר דיווחים בשבועות האחרונים לפיהם ישראל תוקפת מיליציות המזוהות עם איראן בעיראק ובסוריה.

חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן
חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן | צילום: דובר צה''ל

בשבוע שעבר נהרגו 21 בני אדם כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מזוהים תקפו בסיס באותה העיר, כך דווח ברשת "אל-ערביה". התקיפה אירעה לאחר שתיעוד בניית הבסיס פורסם בפוקס ניוז, על פי הדיווח. עוד עלה כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וככל הנראה התקיפה כוונה נגדם. לדברי כמה מקורות, איראן פרסה באל-בוכמאל מיליציות הנאמנות לה והן מפוקחות על ידי משמרות המהפכה.