תמונות הלווין חושפות: הנזק בבסיס הסורי כתוצאה מהתקיפה

מצילומי חברת המודיעין ISI עולה כי לא נגרם נזק נרחב בתקיפה שהתרחשה בסמוך לחומס ויוחסה לישראל. ככל הנראה הותקפו חלק אחד או כמה חלקים בודדים, השייכים למערכת נשק מתקדמת

זמן צפייה: 04:14

יממה לאחר התקיפה בסוריה, המיוחסת לישראל, מפרסמת היום (שלישי) חברת המודיעין ISI תמונת לווין שצולמה לאחר התקיפה, ממנה עולה כי התקיפה האווירית הייתה מאוד ממוקדת ולא פגעה בשטחים נרחבים. על כן, מעריכים בחברה כי מדובר באתר צבאי בעל חשיבות גבוהה וסביר להניח שהוא חלק ממערכת נשק מתקדמת הקשורה בכלי טייס לא מאוישים. עוד הוסיפו בחברה, כי המקום שהותקף בשדה התעופה בסמוך לחומס, מהווה משטח נחיתה למטוסים הנוחתים מאיראן.

תוצאת התקיפה הישראלית בבסיס T-4 בסוריה
תוצאת התקיפה הישראלית בבסיס T-4 בסוריה | צילום: ImageSat International (ISI) https://www.imagesatintl.com/

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בסוריה וברוסיה מבינים: תקיפת היעדים האיראניים תימשך • פרשנות

"ארה"ב הציגה ללבנון תמונות ישראליות של אתרי הטילים המדויקים"

רה"מ על התקיפה בסוריה: "נפגע פי כמה במי שינסה לפגוע בנו"

לדברי האופוזיציה הסורית, לפחות חמישה בני אדם נהרגו במתקפת הטילים אמש, הושמדו מחסני טילים ונזק רב נגרם למקום.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שנתן את ההוראה לבצע את תקיפה על יעדים צבאיים בסוריה שהתרחשה לפני שלושה ימים: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". נתניהו שלח מסר לגורמים ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו". לדבריו, "זו מדיניות עקבית שתמשיך למען ביטחון ישראל".

שדה תעופה צבאי בסוריה
שדה תעופה צבאי בסוריה | צילום: החדשות 13

כאמור, לפני שלושה ימים תקף צה"ל יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות לעבר החרמון, שאחת מהן, כזכור, אותרה בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת תצפית של צבא סוריה בצפון קוניטרה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר באותו היום הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. ככל הנראה, אחת מהן נפלה בשטח ישראל ואילו השנייה בשטח סוריה. לא הופעלה אזעקה, מכיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

המתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים ע"י חיל האוויר הישראלי
מתקן בסוריה שהותקף על פי דיווחים ע''י חיל האוויר הישראלי (ארכיון) | צילום: טוויטר

ישראל הודתה בעבר בהפצצת שדה התעופה במסגרת "מבצע בית הקלפים", במאי בשנה שעברה. השדה הועבר מצבא סוריה לידי משמרות המהפכה האיראניים, שמחזיקים שם מחסני נשק ומשתמשים בו כדי להעביר נשק שובר שוויון לצבא סוריה ובעיקר לחזבאללה בלבנון. בשדה התעופה הזה נוחתים מטוסי בואינג איראניים, בטיסה ישירה מטהראן, כשהם עמוסים באמצעי לחימה עבור צבא אסד וחזבאללה.