נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

ראש הממשלה ושר הביטחון התייחס לתגובה הישראלית בעקבות הירי לגולן: "הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". לדבריו, "נמשיך להגיב נגד כל תוקפנות - זו מדיניות עקבית למען ביטחון ישראל"

זמן צפייה: 00:53

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לתקיפה בסוריה: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". נתניהו שלח מסר לגורמים ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו". לדבריו, "זו מדיניות עקבית שתמשיך למען ביטחון ישראל".

כאמור, מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל כמה יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות אמש לעבר החרמון, שאחת מהן, כזכור, אותרה בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

צה"ל: זוהו שני שיגורים מסוריה לעבר החרמון – אין נפגעים

דיווח בסוריה: עקב גופים זרים – הופעלו מערכות ההגנה האווירית

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
מפת אילוסטרציה של היעדים בסוריה שהותקפו על ידי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

במקביל, דווח בסוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי בתקיפה נפגעו אתרים של צבא אסד ומיליציות איראניות השוכנות בבסיס חטיבה 165, וכן מטרות נוספות באתר "תל אל-מאנע" שבאזור אל-כיסווה. לפי הדיווח, באתרים הללו הופצצו מחסני נשק וכני שיגור טילים.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", דיווחה כי נערכו שתי תקיפות של צה"ל בסוריה – הראשונה בשעה 3:22 לעבר מטרות בדרום מזרח לדמשק, שבה לא היו דיווחים על נפגעים, ותקיפה שנייה ב-4:10 במזרח מחוז קוניטרה, שבה על פי גורם בצבא הסורי שלושה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו. מוקדם יותר דווח בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "מטרות האויב" בדרום דמשק והדי פיצוצים נשמעו באזור.

Whatsapp Image 2019 06 02 At 0
עמדת תצפית של צבא סוריה בצפון קוניטרה שהותקפה ע''י צה''ל | צילום: דובר צה''ל

אמש הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

Tiudph
צה''ל תקף מספר יעדים בסוריה | צילום: דובר צה''ל