הותר לפרסום: שב"כ עצר פלסטיני בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה

כוחות הביטחון עצרו בשבת את הפלסטיני, תושב ג'נין, שע"פ החשד דקר גבר בראש העין לפני כשבועיים. מהחקירה עלה כי ככל הנראה מדובר באירוע על רקע לאומני. תיעוד: כך נלכד החשוד בדקירה

זמן צפייה: 01:46

שב"כ והימ"מ עצרו פלסטיני תושב ג'נין, בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה לפני כשבועיים בראש העין - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. מחקירת החשוד עולה חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני. החשוד, שוהה בלתי חוקי, הועבר לחקירת שב"כ. המעצר אירע בשבת, ונוסף לתושב ג'נין נעצרו שלושה נוספים בחשד לסיוע. שאר פרטי החקירה תחת צו איסור פרסום.

המידע המודיעיני של שב"כ הוביל את לוחמי הימ"מ לכתר מבנה בפאתי ג'נין בתוכו העריכו שמסתתר החשוד בדיקה. מחשש שהחשוד חמוש, שלחו לוחמי היחידה כלב תקיפה אל תוך המבנה שאיתר את החשוד וסייע במעצרו. כמה שעות לאחר ההודעה על המעצר, הגיע החשוד לזירה בראש העין כדי לשחזר את הפיגוע.

בתוך כך, ראש עיריית ראש העין שלום בן ביקש משר הביטחון בני גנץ לטפל מיידית לסגירת הפרצות בגדר הגובלת בין ראש העין לשטחי הרשות. "עיריית ראש העין, בשיתוף משטרת ישראל, תגברו באופן משמעותי בעוד ניידות, סיורים, מאבטחים ומצלמות  - ובמיוחד בכל מוסדות החינוך בשכונות המזרחיות הגובלות עם הגדר, סיפר בן, "אולם הפעילות שלנו כעירייה לא יכולה להיות תחליף לתפקיד של צה״ל, משרד הביטחון והמשטרה שזה באחריותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גם הלילה: צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום רצועת עזה

גובש הסכם לתשלומי הורים לשנה"ל: בשלב הראשון ישלמו חצי מהסכום

חשד לרצח בירושלים: בן 60 הותקף במוסד לימודי – חשוד נעצר

לפני כשבוע לוחם מג"ב כבן 19 נפצע בינוני מדקירה סמוך לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים. הדוקר נוטרל על ידי הצעיר שנפצע. הלוחם, שסיים טירונות לפני כשבועיים, פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים. אישה נוספת בת 58 נפגעה קל בזרועה ופונתה לבית החולים.

הפראמדיקים אהרון אדלר ויוסף חיים סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לצעיר כבן 19 בהכרה, הוא סבל מפצעי דקירה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימום חבישה וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב". בתיעוד המקרה, אשר תועד כולו במצלמות האבטחה, ניתן לראות כיצד המפגע שולף לפתע סכין מכיסו ומתנפל על הלוחם - שבתגובה מנטרל אותו בירי.

מפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור, תיאר את האירוע: "בסמוך לשעה 20:40, הגיע מפגע לכיוון אחד משערי הכניסה להר הבית, ובאמצעות סכין שהחזיק ברשותו דקר את אחד מהלוחמי שניצב במקום. הוא ניסה לפגוע בשוטרים נוספים", המשיך גור, "אבל המהירות והנחישות של השוטרים הביאה לנטרול מהיר ולהפסקת הסכנה".

"אנחנו רואים עוד אירוע שמצטרף למספר אירועים שהיו בשנה האחרונה בעיר העתיקה, כאשר מפגע בודד מנסה לדקור באמצעות סכין את השוטרים שנמצאים פה. גם במקרה הזה הפעילות הנחושה הביאה לסיום של האירוע בצורה מהירה", סיכם.