גובש הסכם לתשלומי הורים לשנה"ל: בשלב הראשון ישלמו חצי מהסכום

לאחר כמה שבועות של דיונים, סיכמו שר החינוך ויו"ר ועדת החינוך כי ההורים ישלמו תחילה רק מחצית מתשלומי השירותים שיינתנו בוודאות במהלך השנה. סוגיית תשלום החצי השני תידון בעוד 3 חודשים

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

שר החינוך יואב גלנט ויו"ר ועדת החינוך רם שפע הודיעו הבוקר (שלישי) בהודעה משותפת כי בתום חילוקי דעות הם הגיעו להסכמה בנוגע לתשלומי הורי התלמידים לשנת הלימודים הקרובים. לפי המתווה שהוצע, ההורים ישלמו רק מחצית מהסכום עבור השירותים שיינתנו בוודאות במהלך שנת הלימודים. סוגיית תשלום החצי השני תעלה בעוד שלושה חודשים בהתאם למצב.

הודעת גלנט ושפע הדגישה כי בשלב הראשון, ההורים ישלמו רק מחצית מסעיף הטיולים, מחצית מסעיף סל התרבות, ומחצית מסעיף של"ח, בעוד סעיף השאלת הספרים ישולם במלואו. בשלב השני, השניים ידונו על שאר התשלום של סעיפים אלו ועל הסעיפים הנוספים ותואשר גבייה בהתאם למה שהמצב יאפשר לקיים. כמו כן, נוסף סכום של 70 מיליון שקלים עבור מלגות למי שזקוק לכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החשד לאונס באילת: "חרף הטענה, אף אחד מהמעורבים לא עזר לנערה"

גם הלילה: צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום רצועת עזה

משרד האוצר: לא להרחיב את העדיפות לתוצרת הארץ

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך הביאו לאישור הממשלה במשאל טלפוני החלטה להקצות 300 מיליון שקלים לסבסוד הצהרונים עד לסוף שנת הלימודים. זאת, כדי להמשיך ולתת מענה להורים - לעידוד תעסוקה במשק ולהפחתת יוקר המחיה, בפרט בעת ההתמודדות עם משבר הקורונה.

שר החינוך יואב גלנט בתום הדיון כי "הורדת חלקם של ההורים בנטל הכלכלי הכרוך בחינוך ילדיהם היא חלק מתפיסתי באשר לאחריות המדינה כלפי אזרחיה. אישרנו היום את התוכנית להוזלת תשלומי ההורים ולהקלה בתנאי התשלום, לשנת הלימודים תשפ"א. הוזלת העלויות תסייע לכל משפחה, בצל המשבר הכלכלי איתו אנחנו מתמודדים בשנה האחרונה - נמשיך ונפעל כדי לסייע להם לעבור את התקופה המורכבת הזאת".

יו״ר ועדת החינוך רם שפע הוסיף כי "הבאנו בשורה ענקית להורי ישראל, לראשונה כמחצית מתשלומי ההורים ישארו בשלב זה בחשבון הבנק שלהם ולא ישולמו מראש כצ'ק פתוח לבתי הספר.
אני מודה לשר גלנט ולצוות משרד החינוך על שחברו אליי בהבנה כי אנו נמצאים בתקופה קשה ויש לעשות הכל על מנת להקל על ההורים. אני סומך על מנהלי בתי הספר שידעו לייצר את הפתרונות החינוכיים המתאימים ביותר עבור הילדים תוך התחשבות מקסימלית בהוריהם".