מחשש לניגוד עניינים: חברה בוועדת הבדיקה לפרשת הצוללות פורשת

יעל גריל, שמונתה לחברה בוועדה רק בתחילת השבוע, הודיעה כי לא תיקח חלק בדיונים שיבחנו את הרכש: "להסיר כל חשש, ולו רחוק". במשרד הביטחון קבעו כי הישיבות הראשונות יהיו סגורות לציבור

יעל גריל, מהוועדה שתבחון את פרשת הצוללות, ושר הביטחון בני גנץ
יעל גריל, מהוועדה שתבחון את פרשת הצוללות, ושר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פרשת הצוללות: יעל גריל, אחת מחברות הוועדה אשר הייתה אמורה לבחון את פרשת רכש הצוללות, החליטה שלא לקחת חלק בדיונים והכריזה היום (שישי) על פרישה מהוועדה. זאת, "מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים", לשון ההודעה. במשרד הביטחון הבהירו כי בדקו את הדברים, ולגריל לא היה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים.

לפי החלטת יו"ר הוועדה, השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, הוועדה תתכנס שלוש פעמים בשבוע, החל מיום שלישי הקרוב, אז יתחילו חבריה לשמוע עדויות של בעלי תפקידים שהיו מעורבים בתהליכי הרכש. משרד הביטחון החליט כי הדיונים הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע. בהמשך, יהיו דיונים שייפתחו לתקשורת

את גריל תחליף ישראלה פרידמן, שכיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון, ובהם כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתי הספר של החגים יפעלו בחנוכה בגנים ובכיתות א'-ב' עד 13:00

תורי ענק בקניונים שנפתחו: "פתחו מעט, הפיילוט נועד לכישלון"

יצאו למסע כומתה מבלי לקבל את תוצאות הבדיקה – 27 התגלו כחולים

השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, ושר הביטחון בני גנץ
השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, מהוועדה שתבחון את פרשת הצוללות, ושר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ביום ראשון, עת הודיע שר הביטחון בני גנץ על הקמת הוועדה, הוא קצב לחברים בה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי. כמו כן, בפני שר הביטחון הוצגו מספר סוגי ועדות אפשריים טרם גיבוש עבודת המטה, ולבסוף הוא בחר בוועדת הבדיקה הממשלתית, שתהיה מוסמכת לפנות לכל אדם, ובכלל זאת למי שהיה שמעורב כיום או היה מעורב בעבר, בהליכי רכש ולזמנו למתן עדות בפניה. דיוני הוועדה שלא יהיו מסווגים יפורסמו לציבור הרחב והיא צפויה להתחיל בפעילותה בשבועות הקרובים.

בכתב המינוי שהכין גנץ לוועדה, מפורטים הנושאים שייחקרו: הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות, ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם, מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי, תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון, ומעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

אלוף (במיל') אברהם בן שושן, ושר הביטחון בני גנץ
אלוף (במיל') אברהם בן שושן, מהוועדה שתבחון את פרשת הצוללות, ושר הביטחון בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון