תורי ענק בקניונים שנפתחו: "פתחו מעט, הפיילוט נועד לכישלון"

רק 15 קניונים נפתחו הבוקר ברחבי הארץ - וכצפוי, ההמונים גדשו את החנויות ויצרו עומסים במרכזי הקניות. בכירים ברשתות האופנה, שחזו את התורים, יצאו נגד הפיילוט עליו החליט קבינט הקורונה

זמן צפייה: 01:39

15 קניונים ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (שישי) לקהל הרחב אחרי שלושה חודשים שבהם היו סגורים בשל הגבלות הקורונה. עם זאת, ובאופן צפוי, רבים הגיעו לחנויות - מה שיצר עומסים כבדים. בכירים ברשתות האופנה יצאו נגד הפיילוט עליו החליט קבינט הקורונה, וזעמו: "פתחו מעט מדי קניונים - העניין נועד מראש לכישלון".

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן, תקף גם כן את רעיון הפיילוט, ואמר: "למרות התראותינו החוזרות והנשנות, שהפיילוט שהגה ויזם שר הבריאות הוא הרה אסון, בכל זאת הוא יצא לדרך וכל מה שהזהרנו מפניו אכן קורה - תורי ענק, התקהלות מסוכנת והתעללות של ממש באזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב התקלה במיכלי הדלק: ראש העיר אשקלון יגיש תלונה נגד קצא"א

אמ"ן: עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה

פיילוט הקניונים יוצא לדרך: 15 מרכזי קניות ייפתחו היום

תור בקניון
תור בקניון

"מזה זמן רב מתעקש שר הבריאות, שאינו מבין דבר וחצי דבר במסחר, לקבל החלטות הרות גורל למסחר בישראל, החלטות שמשמידות את המסחר בישראל, החלטות שגורמות לאובדן מאות אלפי מקומות עבודה בישראל, החלטות שמשאירות בבית 350 אלף עובדים בחל"ת", הוסיף תורג'מן.

יו"ר ההתאגדות קרא לפתוח את כל המסחר בהתאם לכללי התו הסגור, והפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה: "עד מתי יפגינו ממשלת ישראל, משרד הבריאות ושר הבריאות אטימות ויהירות? מה צריך עוד לקרות כדי שהיא תפסיק לקבל החלטות הרות אסון? מדובר במצעד איוולת שלא היה כמותו בישראל, על המצעד הזה עוד ילמדו בבתי הספר ודורות העתיד שלנו ילמד על ממשלת החלם שאותה מדרדר צאר הבריאות".

תור בקניון
תור בקניון

הקניונים שנפתחו הם: קניון איילון, ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 ירושלים, מלחה ירושלים, קניון ערד, קניון אם הדרך, שבעת הכוכבים, שרונים הוד השרון, לב המפרץ חיפה, ארנה נהריה, מבנה נוף הגליל, הגראנד קניון בבאר שבע, הקניון הגדל בפתח תקווה, הקריון ועזריאלי חיפה.

ביום רביעי, כאמור, אישר קבינט הקורונה את הניסוי, שבמסגרתו ייפתחו הקניונים השונים - שישה מתוכם מהקבוצות הגדולות, עזריאלי ומליסרון. השאר, נבחרו על פי הגרלה שנערכה אמש. לפי המתווה, כל חנות תוכל להכניס קונה אחד ל-7 מ"ר, ועד 10מבקרים בו זמנית בחנות. הפיילוט יימשך עד יום ראשון הבא, רק אז יחליטו השרים האם לאשר את פתיחת שאר הקניונים ברחבי הארץ או לחזור להגבלות.

תור בקניון
תור בקניון

גם השווקים הפתוחים נפתחו היום, אולם בניגוד לקניונים - לא במתווה של פיילוט, אלא באופן גורף על פי הנחיות מחמירות. בין היתר הוצבו סדרנים בכניסה למקום לצורך ויסות השוהים, פיקוח על שמירת ההנחיות ועריכת רישום של הפרת התקנות. התפיסה המותרת בשווקים תהיה זהה לזו שבקניונים, ותיאסר אכילה בשטח השוק. מלבד הקניונים והשווקים, נפתחו לקהל הרחב גם שבעה מוזיאונים - מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאומניות ומוזיאון ארץ ישראל והמדעטק שבחולון.