שוטר השליך רימון הלם לעבר עצור במזרח י-ם – ופצע אותו • תיעוד

פאדי עובייד נעצר בתחילת השבוע בעיסאוויה, כיוון שסירב לאפשר לשוטרים לעלות לגג ביתו. מהתיעוד עולה כי גם לאחר שנפגע, לא קיבל עזרה ראשונה. "אמרו לי 'יאללה, מספיק עם הדרמה"

זמן צפייה: 02:39

במהלך פעילות למיגור יידוי אבנים שהתקיימה בתחילת השבוע בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, השליך שוטר רימון הלם לעבר עצור – ופצע אותו ושוטרים שהיו לצידו - כך עולה מתיעוד שהגיע הערב (שלישי) לידי החדשות 13. האירוע התרחש לאחר שהמשטרה פשטה על ביתו של פאדי עובייד, נהג "אגד תעבורה", מאחר וחשדו כי נזרקו ממנו אבנים. השוטרים דרשו לעלות לגג הבית, ולאחר שעובייד התנגד – עצרו אותו.

באותה שעה החלה התקהלות עוברי אורח סביב הבית, ואחד השוטרים שלף רימון הלם והשליך אותו לעבר ההמון. הרימון פגע בקיר, נהדף לעבר עובייד האזוק – ופגע בגבו. בתיעוד ניתן לראות את עובייד, עדיין אזוק, צועק ומבקש עזרה. "היס"מניקים לא נתנו לאנשים להגיש לי עזרה ראשונה", אמר עובייד. "התחילו גם להרביץ לי, גם כשהייתי כבר על הרצפה. אמרו לי 'יאללה, מספיק עם הדרמה'".

עוד בחדשות 13:

הפרות סדר בין פלסטינים למתפללים בקבר יוסף; אותר מטען צינור

שרי הקבינט אישרו בניית 715 יחידות דיור פלסטיניות בשטח C

עציר פלסטיני מת בכלא הישראלי – חשש להפרות סדר

מעצרו של פאדי עובייד במזרח ירושלים
מעצרו של פאדי עובייד במזרח ירושלים | צילום: חדשות 13

לפי גרסת המשטרה, זיהו השוטרים בוודאות יידוי אבנים מביתו ולאחר שהתעמת איתם עצרו אותו. במשטרה אף הודו כי השתמשו ברימון ההלם כדי לפזר את ההתקהלות.

"היס"מ עמדו שם ברחוב עם הנשק שלוף במשך חצי שעה", אמר אביב טטרסקי, חוקר בעמותת "עיר עמים" הפועלת במזרח ירושלים. "הכל היה שקט, והם ראו שלא קורה כלום ולכן יצרו את הפרובוקציה והתחילו לדבר בגסות".

כבר כמה שבועות עושה המשטרה פעילות מבצעית בעיסאוויה, כדי להשליט סדר בשכונה – אך נוכחותם גוררת חיכוכים תמידיים עם התושבים. כך למשל, טענו אתמול תושבים כי ילד כבן חמש זומן לחקירה במשטרה בחשד ליידוי אבנים. בארגון "עיר עמים" טוענים כי מאז תחילת פעילות המשטרה – לא נתפס כל נשק בשכונה.

Whatsapp Image 2019 07 30 At 0
לוחמי צה''ל בקבר יוסף בשכם | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום מסר דובר צה"ל כי במהלך כניסת כ-1,200 מתפללים לקבר יוסף שבשכם התפתחו הפרות סדר על ידי פלסטינים, במסגרתן יידו מפרי הסדר אבנים והבעירו צמיגים. כמו כן, במסגרת הסריקות לקראת הגעת למקום, אותר מטען צינור - אותו ניטרלו לוחמי צה״ל.

לפי דיווחים סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס", כעשרים פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון באזור. זאת, לאחר הגעה של מתפללים יהודים למקום. עם זאת, ממנהלת קבר יוסף נמסר כי התפילה התנהלה כסדרה - ללא אירועים חריגים.