דיווח פלסטיני: ירי בוצע לעבר כוח מיוחד של צה"ל ליד חאן יונס

המרכז הפלסטיני להסברה דיווח כי פעילי חמאס זיהו חיילי צה"ל שחצו את הגדר בדרום רצועת עזה, פתחו באש לעברם - ואילצו אותם לסגת. לא דווח על נפגעים באירוע • דיווח: הכסף הקטארי נכנס לרצועה

זמן צפייה: 00:19

המתיחות בדרום: המרכז הפלסטיני להסברה דיווח הלילה (שני) כי פעילי חמאס פתחו באש לעבר כוח מיוחד של צה"ל, מזרחית לעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה - ואילצו אותו לסגת. כתב של אתר החדשות הפלסטיני "GAZA NOW" דיווח כי חמאס ביצע ירי מכוון לעבר כוח הנדסה ישראלי מיוחד שהתקדם מספר מטרים לתוך השטח הפלסטיני וכי לא היו נפגעים באירוע.

בתוך כך, סגן השגריר הקטארי, חאלד אל-חרדאן, שנכנס אמש לרצועת עזה, הגיע למעבר ארז והעביר את הכסף הקטארי בסך 25 מיליון דולר - כך דיווח אתר החדשות הפלסטיני "דניא אל-וטן" מפי מקור מיוחד. לפי מספר דיווחים גם השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז. על פי הדיווחים, הכסף יחולק היום משעה 08:00 עד 17:00.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס למתיחות וטען: "העברת עוד תשלום פרוטקשן של מיליוני דולרים לחמאס, ב‏תגובה לירי על שדרות, לבלוני הנפץ, לעימותים על הגדר ולשריפות שהממשלה ניסתה להסתיר - מהווה עוד סימן לאובדן הדרך של הממשלה. מיד אחרי התשלום הגיעה גם תגובת החמאס, בירי על כוח צה"ל. מדובר בכניעה לטרור, שמפקירה את בטחון ישראל ומביאה את הבושה שברפיסות מול הטרור לשיא חדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח פלסטיני: הכסף הקטארי נכנס לרצועת עזה

רקטה נורתה לעבר עוטף עזה ויורטה; צה"ל תקף ברצועה

בעקבות המתיחות בעוטף עזה: צה"ל תגבר את מערך כיפת ברזל בדרום

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: החדשות 13

כזכור, ביום חמישי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לרקטה שנורתה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים - ויורטה על ידי כיפת ברזל. זאת, כיממה לאחר הטלת סגר ימי מלא על הרצועה. בעקבות המתיחות בדרום, צה"ל תגבר ביום שישי את מערך כיפת ברזל בדרום הארץ.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע ביום רביעי כאמור על סגר ימי מלא שהוטל על הרצועה בעקבות ריבוי השריפות שפרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, ובשל הפרחת בלוני נפץ - לראשונה מאז הפסקת האש בתום סבב הלחימה האחרון בדרום. המהלך הגיע בעקבות שני בלוני נפץ הופרחו באותו היום מהרצועה לעבר שטח ישראל והתפוצצו מעל אחד היישובים במועצה אזורית אשכול.

פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות
פגיעה ישירה בבניין ישיבת לב לדעת ליד בית חב''ד, שדרות | צילום: דיווחים חמים מהשטח שדרות

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, נכנס ביום חמישי לרצועת עזה דרך מעבר ארז ונפגש עם הנהגת חמאס. מלאדנוב העביר מסרי הרגעה בין ישראל לחמאס. בפגישה נכח בין היתר יו"ר הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה. השניים דנו בהשקעת הכסף הקטארי בפרויקטים של האו"ם ברצועה.

עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח באותו היום כי המתווכים הקטארים, המצרים ומתווכים מהאו"ם העבירו מסרים מרגיעים בנוגע להמשך ביצוע הבנות הרגיעה, וביניהן הכנסת הכסף הקטארי ופתיחת מרחב הדיג מחדש לפני סוף השבוע הבא.

מאמצים לכיבוי שריפה בעוטף עזה | צילום: צפריר ניר

לעיתון אף נודע כי המתווכחים העבירו "הבטחות חדשות הנוגעות להמשך חיוב הכיבוש בביצוע הבנות הרגיעה". זאת, לאחר סבבי שיחות ומגעים שהתנהלו במהלך הימים האחרונים בו איימו הפלגים הפלסטינים להפעיל אמצעים קשים. אותם אמצעים, לטענת הפלגים, הופסקו בשבועיים האחרונים וכוללים את "החיכוך הישיר" לאורך כל הגבול, והפעלת "יחידות חיתוך הגדר" והפריצה לגבול.

שלי האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס