רקטה נורתה לעבר עוטף עזה ויורטה - צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר השמיד מנהרת טרור של חמאס בדרום הרצועה, לאחר שנורתה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים. זאת לאחר שאמש שוגרו בלוני נפץ לעבר ישראל ובתגובה בוטל מרחב הדיג

זמן צפייה: 01:02

המתיחות בדרום: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (חמישי) מנהרת טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לרקטה שנורתה לעבר המועצה האזורית אשכול, סמוך ליישוב נירים, ויורטה על ידי כיפת ברזל. זאת, לאחר שאמש צה"ל ביטל את מרחב הדיג ברצועה, בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה לעבר יישובי העוטף.

בתוך כך, משלחת מצרית צפוייה להיכנס בימים הקרובים כדי לדון עם חמאס על מימוש ההבנות. בחמאס טוענים שישראל לא עומדת בהבנות שהושגו לאחר ההסלמה האחרונה, ביניהן פעימה נוספת של הכסף הקטארי שהיה אמור להיכנס בתחילת השבוע. על אף ההסלמה, הכסף צפוי להיכנס לרצועה בימים הקרובים.

כמו כן, חמאס מאיים בהפרות סדר אלימות על גדר המערכת ביום שישי הקרוב, ובישראל נערכים בכוחות מתוגברים.

עוד כתבות בנושא >>

בעקבות הפרחת בלוני הנפץ והתבערה: בוטל מרחב הדיג ברצועה

בשל הפרחת בלוני תבערה: צומצם מרחב הדיג בעזה

47 שריפות, 0 תקיפות של מפריחי בלונים: חודש להפסקת האש בדרום

יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים
יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים | צילום: החדשות 13

בכיר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אמר אתמול לאתר החדשות "אל-רד": "אנו נחושים מאוד ליישם את הבנות הרגיעה על אף מאמצי הכיבוש להערים מכשולים בנושא. אנו עוקבים יחד עם המצרים אחר כל ההתפתחויות וכן על ייצוב הבנות הרגיעה".

כזכור, אמש הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון על "סגר ימי מלא" שהוטל על הרצועה, שמשמעותו למעשה היא ביטול מרחב הדיג בעזה. זאת, בעקבות ריבוי השריפות שפרצו בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה, ובשל הפרחת בלוני נפץ אתמול לראשונה מאז הפסקת האש.

כאמור, שני בלוני נפץ הופרחו אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והתפוצצו מעל אחד היישובים במועצה אזורית אשכול. זאת, בפעם הראשונה מאז הפסקת האש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים. גם הפרחת בלוני התבערה מהרצועה נמשכו – כאשר פרצו שמונה שריפות בעוטף, ומתחילת השבוע היו כ-20 דליקות. ביום שלישי שוגרו תשעה בלוני תבערה לעבר יישובי הדרום, ובעקבות זאת צה"ל הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים ימיים, ובהמשך כאמור, החליט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג.

בתוך כך, אתמול, בעקבות שינויי מערך ההרתעה של פיקוד העורף, הופסק השימוש בקודים מספריים כדי לסמן היכן הופעלה אזעקת "צבע אדום". בכל פעם שתופעל ההתרעה, יופיע על המסכים שם היישוב המדויק. רע"ן התרעה, סא"ל שלומי ממן, הסביר: "אם אנשים יודעים שהאזעקה היא אליהם ספציפית, הם הרבה יותר ממושמעים. נוסף לכך, יותר אנשים, בתי חולים, תעשיות וכו' לא ייאלצו להפסיק לעבוד ויוכלו להמשיך בעסקים כרגיל".