ראשי הרשויות בעוטף לרה"מ וגנץ: תגיעו להיפגש איתנו - עוד היום

ראשי היישובים שבדרום תקפו את מדיניות הממשלה לאחר ירי הרקטות, וקראו לשניים להקים יחד קואליציה. "דורשים מכם לשים את ביטחון האזרחים בראש סדר העדיפויות - אל תהפכו את חיינו להפקר"

זמן צפייה: 00:55

המתיחות בדרום: על רקע ירי הרקטות לעבר הדרום, קראו היום (ראשון) ראשי הרשויות בעוטף עזה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ: "דורשים שתגיעו עוד היום להיפגש אתנו".

"שוב מדינת ישראל מפגינה חוסר מוסריות כלפי אזרחיה", כתבו. "כשתחת מדיניות ההכלה הכושלת, 80 אלף אזרחי מדינת ישראל הלכו לישון אמש בפחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ - אנו דורשים מכם לשים את בטחון אזרחי מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות. הניחו למשחק הכיסאות והקימו ממשלת חירום לאומית, אל תהפכו את חיינו להפקר!"

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "הצענו עוד הצעות – כחול לבן לא זזה ננומטר"

ברקע מאמצי ההסדרה – ירי לדרום: רקטות שוגרו לעבר ישראל

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

שידור טיל כיפת ברזל באשדוד
שידור טיל כיפת ברזל באשדוד | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה נתניהו לירי לעבר יישובי הדרום. "אם צריך נעשה מבצע גדול כדי למגר את הטרור בעזה אחת ולתמיד. הם קיבלו טעימה בסבב הקודם ואני לא מציע להם לחכות למנה הבאה - שתגיע אם ימשיכו", אמר בוועידת מקור ראשון שהתקיימה בירושלים. "לא תהיה הסדרה אם הירי לא ייפסק סופית, ואם הוא לא ייפסק סופית - יהיה מבצע הכרעה".

בשעות הלילה, בעקבות ירי הרקטות, תקף צה"ל כמה יעדי טרור ברצועה. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו אמש לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".

בנימין נתניהו בועידת מקור ראשון
בנימין נתניהו בועידת מקור ראשון | צילום: חדשות 13

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נפגעו בתקיפה.

דובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לתקיפת צה"ל הלילה ואמר: "התעקשות ישראל להפציץ ולתקוף מטרות של האירגונים בעזה ושל גדודי עז א-דין אל-קסאם היא הסלמה מסוכנת שלא ניתן לקבל אותה. ישראל נושאת באחריות להשלכות ולתוצאות מדיניות מטופשת זו, אשר תחזור לרדוף אותה".