נושא נשק - ומצית שדה: חייל נעצר בחשד לביצוע פשע שנאה • תיעוד

המשטרה עצרה חייל בחופשה, לאחר שמצ"ח העבירה לידיה סרטון של ארגון "בצלם", שבו תועד לכאורה מצית שדה לא מעובד סמוך לכפר בורין שבשומרון, לפני כשבועיים

זמן צפייה: 02:24

חייל נעצר הלילה (שלישי) בחשד שהצית שדה קוצים לפני כשבועיים באזור השומרון, סמוך לכפר בורין. מעצרו הגיע לאחר שמצ"ח העבירה למשטרה סרטון של "בצלם", בו נראה החייל, ששהה בחופשה באותה עת, מצית את השדה.

בסרטון שנשלח מטעם הארגון מוצגים מספר אירועים. הראשון מבניהם הוא חייל מצית שדה באדמת בורין במרחק של כקילומטר מההתנחלות גבעת רונן. בתיעוד ניתן לראות צעיר הולך בשדה, מתכופף למספר שניות ולאחר מכן ממשיך בדרכו, כשעשן עולה מהנקודה בה עצר החייל.

במקביל, לטענת "בצלם", מתנחלים הציתו שדה נוסף, ובתיעוד נראה מקרה דומה לזה של החייל ואש גדולה המתחילה להתפשט במקום.

עוד בחדשות 13 >> 

בצלם: פלסטיני שנורה למוות לאחר ניסיון פיגוע – היה מנוטרל

בצלם: "צה"ל גיבה מתנחלים ששרפו שדות פלסטיניים" • תיעוד

"נער פלסטיני ניסה להסתנן לי-ם – ונורה למוות ע"י כוח צה"ל"

באירוע נוסף שפורסם בסרטון, מתנחלים, לטענת בארגון, יידו אבנים על בתים בדרום מערב הכפר עסירה אל-קיבלייה. כמו כן, שירפה נוספת התפשטה במרחק של כ-200 מטר מהמקום, ליד מגדל המים של הכפר. לטענת "בצלם", הצבא מנע מהתושבים להגיע למקום ולכתובה.

שריפה בבורין בעקבות הצתה
שריפה בבורין בעקבות הצתה | צילום: בצלם

לפני כשבועיים, פרסם "בצלם" את התיעוד, שצולם סמוך לכפרים פלסטיניים מדרום לשכם, בו נראים מתנחלים שורפים שטחים חקלאיים לא מעובדים השייכים לתושבים. השדות שהוצתו, סמוך לכפרים בורין ועסירה אל-קיבילייה, נמצאים בפיקוח צבאי ואסורים לכניסת פלסטינים – אלא באישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לטענת הארגון, חיילים ששמרו במקום מנעו מהפלסטינים להתקרב לאדמותיהם, ולא עצרו בעד המציתים. לבסוף כיבו המתנחלים את האש בעצמם – ככל הנראה מחשש שתתפשט להתנחלות גבעת רונן הסמוכה.

מצה"ל נמסר אז בתגובה כי "ביום שישי ה-17 במאי 2019 הוצתו שריפות במספר מוקדים בחטיבה המרחבית שומרון, אשר התפשטו במרחב. כוחות צה''ל, מג''ב ומתנדבים אזרחים פעלו בכדי לכבות את השריפות. במקביל לשריפות, ירדו כ-20 מתיישבים לפאתי הכפר עצירה אל קבליה והחלו בזריקות אבנים. הלוחמים פעלו במרחב על מנת למנוע את החיכוך, וההתקהלות פוזרה לאחר זמן קצר. האירועים נגמרו ללא נפגעים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת למנוע אלימות ולשמור על ביטחון התושבים".