"נער פלסטיני ניסה להסתנן לי-ם – ונורה למוות ע"י כוח צה"ל"

משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי עבדאללה עית, תושב חברון בן 16 שרצה להגיע למסגד אל-אקצה, ניסה לחצות את גדר ההפרדה באזור בית לחם ונהרג. לפי "הצלה", מדובר בירי שבוצע ברובה "רוגר"

גדר ההפרדה בבנימין
גדר ההפרדה בבנימין | צילום: החדשות 13

משרד הבריאות הפלסטיני טען היום (שישי) כי נער פלסטיני בן 16, תושב חברון, נהרג מירי צה"ל כאשר ניסה להסתנן דרך גדר הביטחון באזור בית לחם, כדי להגיע למסגד אל-אקצה, לתפילת יום שישי של חודש רמדאן. גופתו, על פי הדיווחים, נלקחה לבית חולים בבית לחם.

על פי ההודעה, הוא נהרג מכדורים שפגעו לו בלב ובריאות. באירוע, על פי הדיווחים, נפצע צעיר נוסף בן 21. לפי ארגון הצלה, השניים נורו באמצעות רובה "רוגר", נשק לפיזור הפגנות שעלול במקרים מסוימים גם להיות קטלני.

כזכור, בחודש שעבר הפלסטיני אוסאמה חג'ג'ה בן ה-16, תושב הכפר תקוע שבגוש עציון, נורה בפלג גופו התחתון על ידי חיילי צה"ל, לאחר שניסה לברוח ממעצר כשהוא אזוק במהלך הפרות סדר שאירעו באזור.

כתבות נוספות בחדשות 13:

"עצרתי לתקן את האופניים והמחבל קפץ עליי מהסמטה – פחד מוות"

חידת נתניהו-ליברמן: 30 שנה של אינטרסים, איחודים ופילוגים

העצות של צלמי האוכל המקצוענים שיהפכו את האינסטגרם לטעים יותר

פלסטיני אזוק בורח ממעצר סמוך לכפר תקוע
פלסטיני אזוק בורח ממעצר סמוך לכפר תקוע | צילום: פייסבוק

לפי הפלסטינים, הנער שנורה בחודש שעבר היה תלמיד תיכון, שברח כשעיניו היו מכוסות. מתיעוד פלסטיני של האירוע ניתן לראות את העצור כשהוא נמלט בעוד ידיו כפותות, ועל ראשו פלנליט. כמו כן, לאחר פציעתו, נראים הלוחמים כשהם מגישים לו טיפול רפואי, ומרחיקים באיומי נשק גברים פלסטינים שניסו להגיע לנקודה, אך מאפשרים לכמה נשים להיות עם הפצוע.

ברקע הפרות הסדר, על פי תושבי הכפר, צה"ל סגר אז את כל הכבישים לכפר, והשאיר כניסה ויציאה אחת בלבד, שמתחברת לכביש הראשי במקום מסוכן. לטענתם, בעקבות זאת נהרגה שבוע קודם כלן תושבת הכפר מפגיעת נהג ישראלי, שלדבריהם נמלט מהמקום.

אוסמה חג'ג'ה, שנורה ע''י חיילי צה''ל בעודו כפות

לאחר סיום האירוע אמר הנער בריאיון לסוכנות הידיעות AP, כי נעצר בשעה שעשה את דרכו בחזרה הביתה מלוויה של מורה שלו מבית הספר. לטענתו, חייל צה"ל שיצא לפתע ממטע זיתים, הפיל אותו לקרקע ללא סיבה. לאחר מכן בשעה שעיניו היו מכוסות וידיו נקשרו מאחורי גבו, הוא שמע ילדים פלסטינים צועקים על החיילים ואת החיילים משיבים להם בערבית ובעברית.

לדבריו, הוא היה מבולבל ונעמד, ונורה מיד ברגלו הימנית, ואז התחיל לרוץ ונורה שוב. "נוריתי גם ברגל השמאלית. בשלב זה כבר נפלתי על הקרקע". את הדברים סיפר חג'ג'ה מבית החולים בבית ג'אלא, שבו אושפז. אביו של הצעיר אמר אז כי הוא מודה לחייל הישראלי שהעניק לו טיפול רפואי לאחר הירי, אך הוסיף כי מלכתחילה לא היה צריך להתבצע ירי. "רק אדם חולה מסוגל לירות בילד שעיניו מכוסות", אמר האב.

מצה"ל נמסר אז כי האירוע בחקירה. כמו כן, דובר צה"ל אמר אז כי מדובר במפר סדר שעוכב לאחר שיידה אבנים לעבר חיילים, ולאחר זמן קצר ניסה לברוח ממעצרו. הלוחמים ניהלו אחריו מרדף, ובמהלכו ירו לעבר פלג גופו התחתון.