"מוות לאמריקה": אלפים במסע הלוויה של סולימאני בבגדד

אלפי בני אדם יצאו מביתם להשתתף באשכבה של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה וההרוגים הנוספים במתקפה האמריקנית. גופתו של סולימאני תובא לערים שיעיות קדושות, ומשם תוטס לאיראן

זמן צפייה: 06:18

אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בבגדד במסע הלוויה של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל ביום שישי בלילה, כאשר רבים מהם צועקים "מוות לאמריקה".

בתוך כך, רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום כי שר החוץ של קטאר צפוי להגיע לביקור בטהראן, ועל פי הערכות מטרתו לתווך בין ארה"ב לאיראן על מנת למנוע הידרדרות למלחמה. כמו כן, בריטניה הוציאה אזהרת מסע לעיראק ואיראן: "בעקבות המתיחות באזור, משרד החוץ ממליץ לאזרחי בריטניה שלא להגיע לעיראק, למעט האזורים הכורדיים בעיראק, ולשקול את הגעתם לאיראן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איראן תגיב לחיסול – באופן שלא ידרדר את המצב למלחמה • פרשנות

אדריכל הטרור האיראני שיצא מהצללים: חייו ומותו של סולימאני

חיסול סולימאני: עיראק ורוסיה מגנות, בארה"ב מזהירים מנקמה

כאמור, אלפים יצאו לרחובות בגדד כדי להשתתף במסע הלוויה של סולימאני וההרוגים הנוספים במתקפה האמריקנית - סגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד אל-שעבי", אבו מהדי אל-מהנדס ובכיר נוסף במיליציות השיעיות, מוחמד רידא אל-ג'אברי, האחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות. גופותיהם יובאו לערים השיעיות הקדושות נג'ף וכרבלאא. משם, גופתו של סולימאני תוטס לקבורה באיראן.

Mourners Attend The Funeral Of The Iranian Major General Qassem Soleimani And The Iraqi Militia Commander Abu Mahdi Al Muhandis, In Baghdad
תמונותיהם של קאסם סולימאני וסגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית ''אל-חשד אל-שעבי'', אבו מהדי אל-מהנדס, במסע הלוויה | צילום: רויטרס

הרבה מהמשתתפים לבשו בגדים שחורים כהבעת אבל על מותו של מפקד כוח קודס, ורבים נשאו עימם דגלים של עיראק ושל המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד א-שעבי".

Kataib Hezbollah Iraqi Militia Hold The Picture Of The Iranian Major General Qassem Soleimani, As They Gather Ahead Of The Funeral Of The Iraqi Militia Commander Abu Mahdi Al Muhandis, In Baghdad
מסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס
Iraq's Popular Mobilization Forces Hold A Funeral For Commanders Killed In U.s. Air Strike, In Baghdad
אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס
People Gather At The Funeral Of The Iranian Major General Qassem Soleimani And The Iraqi Militia Commander Abu Mahdi Al Muhandis, In Baghdad
אלפים במסע הלוויה של קאסם סולימאני | צילום: רויטרס

אמש ערך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסיבת עיתונאים בפלורידה, במהלכה התייחס לחיסולו של סולימאני: "נקטנו בצעד הזה כדי למנוע מלחמה - לא כדי לפתוח באחת. תפסנו את סולימאני בשעת מעשה, וחיסלנו אותו".

"כנשיא, התפקיד החשוב ביותר שלי הוא להגן על אזרחי ארה"ב", אמר הנשיא. "סולימאני השתתף בפעולות שערערו את המזרח התיכון. מה שארה"ב עשתה אתמול היה צריך להיעשות כבר ממזמן". לדברי טראמפ, "העתיד שייך לאזרחים איראנים שמחפשים שלום ודו-קיום, ולא לאלו המחפשים לפגוע. יש לנו את המודיעין הטוב ביותר בעולם, וכשמישהו מאיים עלינו אנחנו מחזיקים בכל הפרטים שלו. אני לא אהסס לפעול, ומוכן לפעול בכל דרך על מנת להגן על האזרחים האמריקנים. העולם הוא מקום טוב יותר ללא סולימאני".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים אחרי חיסול סולימאני
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים אחרי חיסול סולימאני | צילום: רויטרס

גורם בכיר בממשל טראמפ הצהיר כי סולימאני תכנן לפגוע בעתיד הקרוב בדיפלומטים אמריקנים, וכן בבכירי צבא בעיראק, לבנון, סוריה, ומקומות נוספים במזרח התיכון.

בכיר אמריקני נוסף הזהיר כי "תוכניתו של סולימאני לתקוף את ארצות הברית עלולה לצאת לפועל גם אחרי מותו. הצבא נמצא בכוננות כדי לתגבר במידת הצורך את שגרירות ארה"ב בביירות".