משפחתו של מח"ט הנח"ל שמת במפתיע: "לא מחפשים אשמים"

אינה ורחלי, אמו ואחותו של שרון אסמן שמת בגיל 42, מספרות על הצד האישי שלו, וקוראות לצה"ל להפיק לקחים על מנת למנוע את האסון הבא: "אין פה אשמים, חוץ מיד הגורל"

זמן צפייה: 04:33

חמישה ימים עברו מאז נקבע מותו בטרם עת של אלוף משנה שרון אסמן, מח"ט הנח"ל, בגיל 42 בלבד. אמו של שרון, אינה אסמן, ואחותו רחלי שהוזעקה מסן פרנסיסקו, סיפרו הערב (שני) לחדשות 13 על הצד האישי של הלוחם והמפקד הנועז. "כשהיה יוצא להביא את הילדות מהגן, הוא תמיד היה מחליף בגדים באוטו. הוא אף פעם לא השוויץ עם המדים והדרגות", סיפרה אינה והוסיפה: "הורי הגן אמרו לנו שלא ידעו שלאמה ואלכס היה אבא שכזה. הם אפילו לא ידעו במה היה עוסק".

במשך 25 שנים, אלוף-משנה אסמן היה בכל זירות הקרב, ואפילו נפצע במבצע "צוק איתן", מה שגרם לאמו לדאוג לו תמיד. לצד זאת, היא מעולם לא חשבה על האפשרות שבנה ימות בדרך הזו: "אפילו כשהייתי יורדת עם הכלב, תמיד ראיתי את זה מגיע. תיארתי שתגיע מכונית עם חיילים שיבשרו לי משהו. אף פעם לא היה רגוע", סיפרה אינה והוסיפה: "אחרי שכבר הפסקנו לדאוג, כשהוא נמצא בבית ליד, דווקא אז קרה משהו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על חוק האזרחות: "פגיעה בביטחון המדינה היא קו אדום"

אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת; תיבדק כשירותו לעבודות שירות

משרד הבריאות: יעילות החיסון לקורונה ירדה בחודש האחרון ל-64%

אחותו של שרון, רחלי, שכאמור הגיעה להלוויית אחיה מארה"ב, סיפרה כי "בעלי קרא לי למעלה כי בנותיי ישנו בקומה למעלה. אני לא זוכרת אפילו את הנוסח שלו, זה היה נראה לי כמו סיוט ברגע שסיפר כי אחי שרון נפטר". עוד הוסיפה אחותו של מפקד חטיבת הנח"ל: "הוא נתן לכולם כל כך הרבה מעצמו לכולם. לראות את האהבה שאנחנו מקבלים עכשיו קצת בחזרה, מחזירה את האמון שלנו בעולם. זה באמת לא מגיע לו ולמשפחה שלנו".

משפחת אסמן לא מחפשת אשמים, אולם היא רוצה שצה"ל יפיק את הלקחים על מנת למנוע את האסון הבא. "זה מה ששרון היה רוצה, וזה מה שאנחנו רוצים. אנחנו לא נחפש אשמים, גם שרון לא היה עושה את זה בחיים. אין פה אף אחד אשם, חוץ מיד הגורל", אמרו אמו ואחותו של אל"ם אסמן.

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל